تیراندازی کشتی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی

    کد خبر :821460

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که ورود ناو انگلیسی به حریم دریایی ما در دریای سیاه تجاوزی تحریک آمیز و نقض قوانین بین المللی است.

زاخارووا روز چهارشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: در رابطه با تجاوز ناو انگلیسی دفندر به قلمرو دریایی روسیه در دریای سیاه، سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار می‌شود.

رسانه‌های روسیه از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و پرتاب چهار بمب توسط یک فروند هواپیمای جنگی روسیه در مسیر حرکت ناو انگلیسی در دریای سیاه خبر دادند که به ادعای طرف روسی، وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده بود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناو انگلیسی دفندر روز چهارشنبه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه ۳ کیلومتر وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده بود.

ناو انگلیسی پس از شلیک هشدار، آب‌های سرزمینی روسیه را ترک کرد.

پس از این حادثه وابسته نظامی انگلیس در مسکو به وزارت دفاع روسیه احضار شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به ناو انگلیسی از پیش هشدار داده شده بود که در صورت ورود به آب‌های سرزمینی روسیه در مورد آن اقدام خواهد شد، اما به این هشدار توجه نکرد.

یفیم فیکس معاون مجلس محلی شبه جزیره کریمه امروز اعلام کرد که نقض آب‌های سرزمینی روسیه توسط ناو انگلیسی یک اقدام تحریک آمیز هدفمندانه است و هچکس ادعای اشتباه غیرعمدی بودن این عمل طرف انگلیسی را باور نمی‌کند.

در همین حال وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای در شبکه توئیتر اعلام کرد که ناو انگلیسی دفندر بطور صلح آمیز از آب‌های سرزمینی اوکراین عبور کرد و هیچکس به طرف آن شلیک نکرد.

در این بیانیه خاطرنشان شد: هیچگونه شلیک هشدار در مورد ناو دفندر نشده است و ما این ادعا را که در مسیر آن بمب هوایی پرتاب شده است را نمی‌پذیریم.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخو-۲۴ ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری تاس، هواپیمای روسی ساعت ۱۲ و ۱۹ دقیقه بوقت مسکو تیراندازی و بمباران هشداری در مسیر حرکت ناو انگلیسی دفندر کرد

روسیه در دو شبانه روز اخیر در سواحل شبه جزیره کریمه در دریای سیاه رزمایش هوایی برگزار کرد و در آن ده‌ها جنگنده و بالگرد نظامی روسی شرکت کردند.

امروز هم قرار است نیرو‌های اوکراینی در آب‌های منطقه هرسون در همسایگی کریمه در دریای سیاه رزمایش برگزار کنند.

رزمایش بزرگ ناتو با عنوان سی بریز-۲۰۲۱ با شرکت نیرو‌های ۳۱ کشور ازجمله آمریکا و اوکراین از ۲۸ ماه ژوئن در دریای سیاه آغاز می‌شود و دو هفته ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع روسیه امروز از ناتو خواست تا این رزمایش تنش آفرین را برگزار نکند

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید