کارشناسان تربیتی کودکان:

تکنیک “گوشه‌نشانی” آسیب‌زننده نیست

    کد خبر :617520

نتایج یک بررسی تازه در آمریکا نشان داده است که استفاده از تکنیک تربیتی “گوشه‌نشانی” برای منضبط کردن کودکان به آنها آسیبی وارد نمی‌کند.

 

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: استفاده از تکنیک گوشه‌نشانی برای تربیت کودکان نه به آنان و نه به رابطه والدین با کودکان آسیبی وارد نمی‌کند.

 

مطالعه انجام شده روی تعدادی خانواده در مدت زمان هشت سال نشان داد: به رغم انتقاداتی که به روش تربیتی گوشه‌نشانی وجود دارد اضطراب کودکان یا رفتارهای تهاجمی آنان با این تکنیک تشدید نمی‌شود.

 

اما یک روان‌شناس انگلیسی معتقد است که نکته کلیدی در چگونگی به کارگیری این تکنیک تربیتی است.

 

در این مطالعه کارشناسان دانشگاه میشیگان حدود ۱۴۰۰ خانواده و روش‌های تربیتی آنان را در سن سه، پنج و ۱۰ سالگی فرزندشان بررسی کردند. محققان رویکرد مثبت و منفی کودکان به والدین، سلامت روان و مهارت‌های اجتماعی آنان را مورد ارزیابی قرار دادند.

 

در سن سه سالگی یک سوم از والدین از روش تربیتی گوشه‌نشانی استفاده کرده یا کودکشان را وادار ساختند که آرام در گوشه اتاق بنشیند. از والدین درخواست شد این راهکار را ادامه دهند و تحقیقات نشان داد که با بکارگیریِ این شیوه در میزان اضطراب، افسردگی و خودکنترلی این کودکان در مقایسه با والدینی که این روش را به کار نگرفته بودند تفاوت چندانی وجود نداشته است.

 

به گزارش ایسنا،این درحالیست که استفاده از روش تربیتی تنبیه فیزیکی موجب بروز رفتارهای تهاجمی در کودکان شده‌ است. همچنین این مطالعات نشان داده در میان والدینی که به افسردگی مبتلا هستند احتمال بروز علائم افسردگی و اضطراب در کودکان و رفتارهای تهاجمی بیشتر بوده‌ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید