تکنیک هایی ساده برای شاد زیستن

    کد خبر :906893

مطالعات جدید محققان نشان می دهد  افرادی که از تکنیک‌ های روان ‌شناختی استاندارد برای احساس خوشبختی  و شادی در طول ۱۲ هفته استفاده می‌ کردند، متعاقباً احساس سلامتی بیشتری کرده و کمتر احتمال داشت بیمار شوند. طی این مطالعه، شرکت کنندگان روی بهبود شرایط خود، تجربیات شخصی و شرایط اجتماعی خود کار کردند.

رویکردهایی که در طول مطالعه به افراد آموزش داده شد شامل افزایش احساس قدردانی، تمرکز بر نقاط قوت شخصی و یادگیری بیشتر فراموش کردن موارد ناخوشایند بود.

دکتر کوستادین کوشلو، نویسنده اول این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: اگرچه مطالعات قبلی نشان داده است که افراد شادتر نسبت به همتایان خود که کمتر خوشحال هستند، تمایل به داشتن سلامت قلبی عروقی و پاسخ‌ های سیستم ایمنی بهتری دارند، اما تحقیقات ما یکی از اولین کار آزمایی ‌های تصادفی‌ سازی و کنترل ‌شده است که نشان می ‌دهد بهزیستی روان‌ شناختی حتی در بزرگسالان به طور کلی سالم افزایش می ‌یابد. این موضوع می تواند برای سلامت جسمانی آنها فواید زیادی داشته باشد.

 این مطالعه شامل ۱۵۵  فرد ۲۵  تا ۷۵ ساله بود که نیمی از آنها در طول ۱۲ هفته روی افزایش شادی خود کار کردند. طی این مطالعات  سه تکنیک روانشناختی مختلف برای افزایش شادی به آن ها آموزش داده شد.

اولین مورد، که آنها به مدت ۳ هفته روی آن تمرکز کردند،  توجه به خود بود. این موضوع  شامل شناسایی نقاط قوت، اهداف و ارزش های شخصی است. در واقع افرادی که نقاط قوت شخصی خود را شناسایی و تمرین می کنند،احساس شادی بیشتری دارند. برای ۵ هفته بعدی، شرکت کنندگان روی تجربیات شخصی خود تمرکز کردند. این موضوع شامل تمرین آگاهی ذهن و هیجان بود.

برای ۴ هفته آخر، افراد شرایط اجتماعی خود را پرورش داده و به دنبال راه هایی برای بهبود احساس قدردانی و افزایش تعاملات اجتماعی مثبت بودند. یافته های این مطالعه نتایج نشان داد که افراد گروه مداخله بعد از آن به طور قابل توجهی احساس شادی کرده و کمتر احتمال داشت که در محل کارشان غیبت کنند،شرح کامل این مطالعه در مجله Psychological Science منتشر شده است.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید