تولید شورولت کوروت متوقف شد

    کد خبر :870039
تولید شورولت کوروت متوقف شد

شش ایالت آمریکا در هفته گذشته تحت تأثیر چندین گردباد قرار گرفتند که باعث مرگ بیش از ۹۰ نفر و ایجاد خسارات عظیم شد.

کارخانه «بولینگ گرین» در کنتاکی که کوروت در آن ساخته می‌شود، صبح روز شنبه با وقوع یک گردباد دچار آتش‌سوزی و فرو ریختن سقف ساختمان شد. همچنین گردباد یکی از ورودی‌های کارمندان را نیز تخریب کرد. خوشبختانه کارگران توانستند سالم و سلامت از آن خارج شوند، اما کارخانه به شدت آسیب دیده است.

شرکت جنرال‌موتورز برای راه‌اندازی مجدد تاسیسات، به یک هفته کامل برای تعمیر ساختمان پس از آتش‌سوزی نیاز دارد. حدود ۱۲۰۰ کارگر ساعتی به اضافه ۱۸۰ کارگر حقوق‌بگیر در آنجا مشغول به کار هستند.

بدین ترتیب تولید شورولت کوروت C8 در این کارخانه متوقف می‌شود. خودرویی که پیش‌تر نیز به دلایل گوناگون دچار توقف تولید شده است.

کوروت C8 که از فوریه سال۲۰۲۰ بر روی خط تولید قرار گرفته با دو موتور ۸ سیلندر متفاوت ۵.۵ و ۶.۲ لیتری عرضه می‌شود. حداکثر توان خروجی در موتور ۶.۲ لیتری، ۴۹۵ اسب بخار بوده که حداکثر سرعت این خودرو را به ۳۱۲ کیلومتر در ساعت می‌رساند. شتاب صفر تا صد کیلومتر کوروت C8 نیز ۲.۹ ثانیه است.

در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۱، فروش کوروت با ۹۵.۸ درصد افزایش نسبت به ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۰، به ۲۴ هزار و ۷۴۸ دستگاه رسید.

برای حفظ تقاضا در سطح بالا و ثابت، شورولت تغییرات مختلفی را در مدل سال ۲۰۲۲ انجام داده است و در عین حال کوروت Z06 سال ۲۰۲۳ را به‌عنوان مدل برتر جدید معرفی کرده است. انتظار طولانی برای این خودروی اسپورت وجود دارد، نه تنها به این دلیل که تولید آن تا تابستان آینده آغاز نمی‌شود، بلکه به این دلیل که افراد زیادی بدون اطلاع از قیمت درخواستی، قبلاً برای خرید آن ثبت‌نام کرده‌اند. آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که قیمت این مدل کمتر از ۹۰ هزار دلار خواهد بود، اما باید دید.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید