توضیحات پلیس درباره صدور حکم جلب برای ترامپ

    کد خبر :727116

فرمانده پلیس بین الملل ناجا با اشاره به جنایت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی گفت: زمانی که جنایت تروریستی رخ می‌دهد افراد مرتبط با آن جنایت که در خارج از کشور حضور دارند برای تحت تعقیب قرار دادن آن‌ها از پتانسیل و ظرفیت پلیس بین الملل استفاده می‌شود.

در این باره افزود: بر همین اساس دادستان تهران، دستور تحت تعقیب قرار دادن بین المللی و صدور اعلان قرمز عاملان و آمران این جنایت تروریستی را صادر و به پلیس بین الملل ابلاغ کرد.

فرمانده پلیس بین الملل ناجا افزود: پلیس با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده توسط مقام قضایی و به استناد دستورالعمل‌ها و قوانین سازمان اینترپل درخواست تحت تعقیب قرار دادن ۳۶ متهم این جنایت تروریستی را در دستور کار پلیس بین الملل ناجا قرار داد.

این مقام انتظامی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که صدور اعلان قرمز برای عاملان و آمران جنایت تروریستی به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی محقق شود.

گفتنی است علی القاصی مهر، در جلسه هفتگی شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

به گزارش ایسنا،بنا بر گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، دادستان تهران عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و افزود: در رأس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید