توضیحات مرکز ماهر درباره عملکرد یک اپلیکیشن ایرانی

    کد خبر :251603

مرکز ماهر درخصوص حواشی مطرح شده در فضای مجازی در مورد یک اپلیکیشن ایرانی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از مرکز ماهر، در پی طرح سوالات و مباحث مطرح شده در فضای مجازی در خصوص اپلیکیشنی با عنوان «نرم افزار چند رسانه ای اندرویدی روبیکا» و تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر بررسی موضوع توسط مرکز ماهر، این اپلیکیشن مورد تحلیل دقیق این مرکز قرار گرفت.

در بررسی آخرین نسخه «۱.۰.» از این برنامه مشاهده شد کدهای منبع نسخه اندرویدی تلگرام بصورت کامل در این نرم افزار قرار گرفته است.

دلیل این امر استفاده از واسط گرافیگی مبتنی بر Fragments پیاده سازی شده در نرم افزار تلگرام بوده و بخش عمده باقی مانده اساسا بی استفاده مانده است.

از نظر عملکردی نیز قابلیت های شبکه های اجتماعی مشابه تلگرام در این نرم افزار پیاده سازی نشده است و صرفا خدمات ارائه شده توسط این اپلیکیشن براساس قابلیت WebView اندروید و شامل ارائه محتوای شماری از وب سایت ها است.

در نتیجه بر اساس بررسی صورت گرفته می توان بیان داشت که:

«این نرم افزار حریم خصوصی کاربران را نقض نمی کند.»

«این نرم افزار دسترسی به محتوای اطلاعات سایر اپلیکیشن ها از جمله تلگرام را ندارد (اساسا با توجه به تکنولوژی application security sandbox سیستم عامل اندروید، اجرای اپلیکیشن ها در فضایی ایزوله انجام شده و برنامه ها امکان دسترسی مستقیم به داده های یکدیگر را ندارند).»

«کدهای منبع نسخه اندرویدی تلگرام بصورت کامل در این نرم افزار قرار داده شده اما تنها از برخی کلاس های واسط گرافیکی آن در برنامه بهره برداری شده است و سایر قسمت ها قابل حذف هستند.»

«نسخه مورد بررسی اساسا قابلیت شبکه اجتماعی یا پیام رسان نظیر تلگرام را ارائه نمی کند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید