توضیحات “علیخانی” درباره سهمیه «طرح ترافیک خبرنگاران»

    کد خبر :546590

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه میزان سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران برای هر رسانه توسط کمیته تشکیل شده در این موضوع تعیین می‌شود گفت: اعضای شورای شهر تهران در سهمیه و اجرا دخالتی ندارند.

محمد علیخانی در حاشیه صد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص تعرفه تعیین شده برای حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌ها و روند اجرای آن گفت: نسبت به سال گذشته حداکثر افزایش ۲۰ درصدی را برای نرخ تاکسی‌ها داشتیم و هر گونه افزایشی بر خلاف این مصوبه تخلف محسوب می‌شود و اگر چنین اتفاقی در سطح شهر افتاده باید حتماً اصلاح شود در همین زمینه گزارش‌های تخلف به ما رسیده که تذکر لازم را به شهردار تهران دادیم.

وی افزود: در حال حاضر قانون تعیین کرده که افزایش سالیانه نرخ حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌ها توسط شورای شهر تهران انجام شود اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که تاکسی‌ها هیچ گونه یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند، این در حالیست که اتوبوس و مترو یارانه دریافت می‌کنند لذا به نظر من نباید ما برای کسانی که هیچ گونه یارانه و کمکی به آنها نمی‌کنیم تعیین نرخ انجام دهیم.

وی ادامه داد: از نظر من قیمت نرخ تاکسی‌ها باید بر اساس رقابت بازار و توسط اتحادیه آنها تعیین شود لذا تلاش می‌کنیم برای سال آینده تاکسی‌ها از سایر بخش‌های حمل و نقل عمومی جدا شوند و تعیین نرخ آنها به صورت جدا انجام شود اما در حال حاضر قانون این کار را به شورا سپرده و شورا نیز حداکثر ۲۰ درصد افزایش را تعیین کرده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه تذکر لازم در این خصوص به شهردار تهران داده شده است افزود: در مرحله بعد از شهردار سوال خواهیم کرد و در نهایت حداکثر می‌توانیم استیضاح را انجام دهیم اما مراجع دیگر نیز برای نظارت بر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها وجود دارد که باید وظایف نظارتی خود را انجام دهند. بی تردید شهردار تهران بر اساس تذکر شماها باید این موضوع را به صراحت ابلاغ کند که افزایش نرخ تاکسی‌ها باید بر اساس مصوبه اجرا شود نه اینکه نامه اعضای شورا را به معاونت مربوطه ارجاع دهد و آن معاونت نیز این نامه را در سیکل اداری مورد بررسی قرار دهد.

علیخانی در خصوص سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران و نحوه اختصاص آن به رسانه‌های مختلف نیز گفت: کمیته‌ای تشکیل شده که در آن نماینده خبرنگاران، شورا، وزارت ارشاد و خود معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این موضوع را در آن بررسی می‌کنند و شورا بر این روند نظارت دارد. قطعاً اگر شکایتی برسد حتماً مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر تهران در سهمیه و اجرا دخالتی ندارند. سال گذشته اعتراضات زیادی بود چرا که مصوبه به درستی انجام نشد و لیست رسانه‌ها به درستی بر روی سایت قرار نگرفت لذا امسال این کمیته تشکیل شد تا با روند بهتری این کار انجام شود.

وی ادامه داد: البته طبیعی است که با توجه به محدودیت سهمیه، برخی افراد موفق به دریافت طرح ترافیک خبرنگاری نخواهند شد لذا رضایت آنها کسب نمی‌شود و آنها نسبت به این موضوع اعتراض خواهند داشت.

وی افزود: دبیر کمیته تشکیل شده خود معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است اما به صورت جمعی در کمیته تصمیم گیری می‌شود. ممکن است اشکالی در این روند وجود داشته باشد ولی قطعاً فرصت اعتراض وجود دارد و امیدواریم تا جایی که امکان دارد مشکل خبرنگاران حل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید