توصیه‌‌های طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به «بیماری‌‌های کلیوی»

    کد خبر :670951

استاد حسین خیراندیش ضمن تشریح راهکارهایی برای کاهش بیماری‌‌های کلیوی، به این سؤال پاسخ داد که آیا مصرف روزانه ۸ لیوان آب برای سلامت کلیه‌ها مفید است؟!

 

بیماری‌‌های کلیوی” انواع و علل متفاوتی دارند که می‌‌توان آن‌‌ها را به سه دسته ارثی، مادرزادی و اکتسابی تقسیم کرد.

 

از علل اکتسابی بیماری‌‌های کلیوی، می‌‌توان به دیابت، بالا بودن فشار خون، آسیب دیدن کلیه و عدم مراقبت صحیح از آن و مصرف برخی داروها اشاره کرد.

 

اگر چه بسیاری از بیماری‌‌های کلیوی ممکن است تا مراحل پیشرفته علامت خاصی نداشته باشند اما برخی علائم مانند ورم کردن دست و پا، تکرر ادرار و مثانه دردناک می‌‌توانند از علائم هشداردهنده ابتلا به بیماری‌‌های کلیوی باشند.

 

راه‌‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌‌های کلیوی

 

استاد حسین خیراندیش درباره راه‌‌های پیشگیری از بیماری‌‌های کلیوی به تسنیم گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌‌های کلیوی باید پهلوها، گرم نگه داشته شوند، غذا خوب جویده شود؛ بین غذا آب مصرف نشود و از انبساط‌‌دهنده‌‌های کلیه مانند “سیاه دانه” استفاده شود.

 

وی افزود: اگرچه مصرف هشت لیوان آب در طول روز برای افزایش گردش آب در کلیه مفید است اما چون به اصطلاح طب سنتی باعث “سرد شدن کلیه‌‌ها” می‌‌شود، بهتر است برای افزایش گردش آب در کلیه، به‌‌جای مصرف بیش از حد آب، از شربت‌‌هایی با طبع گرم مانند آب و عسل ولرم استفاده شود؛ مصرف آب و عسل ولرم می‌‌تواند باعث کاهش انسداد در کلیه‌‌ها شود و آن را گرم کند؛ به تعبیر بوعلی سینا “این کار باعث ترمیم کلیوی می‌‌شود” زیرا صفراسازها ترمیم‌‌کننده هستند.

 

استاد خیراندیش با بیان اینکه مصرف آب یخ باعث بروز مشکلات کلیوی می‌‌شود، تصریح کرد: باید از مصرف آب یخ پرهیز شود و کلیه‌‌ها همواره با لباس‌‌های گرم، پوشانده شوند؛ امروزه پوشیدن لباس‌‌های کوتاه مرسوم شده است اما به این دلیل که این لباس‌‌ها، روی کلیه‌‌ها را نمی‌‌پوشانند، زمینه ایجاد بیماری‌‌های کلیوی را فراهم می‌‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید