تلسکوپ فضایی جیمز وب «کهکشان دروغین» را ثبت کرد

    کد خبر :932327

تلسکوپ فضایی جیمز وب تصاویری ارسال کرد که در آن ستاره شناسان متوجه کهکشان باستانی CEERS-DSFG-1 شدند که قبلاً رکورددار محسوب می‌شد و تنها 200 تا 300 میلیارد سال پس از انفجار بزرگ ظاهر شد.

بازتاب-با این حال، دو گروه از اخترفیزیکدانان این موضوع را رد کرد. هر چه کهکشان دورتر باشد، زودتر در کیهان دیده می‌شود و نور آن به دلیل انبساط جهان بیشتر کشیده خواهد بود و باعث می‌شود نور آبی و فرابنفش ستاره‌های جوان داغ مادون قرمز به نظر برسد. اخترشناسان این اثر را “انتقال به سرخ” می‌نامند و هر چه این انتقال به سرخ بیشتر باشد، کهکشان دورتر و قدیمی‌تر است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب «کهکشان دروغین» را ثبت کرد

تیمی از ستاره شناسان رصدخانه ملی نجوم ژاپن از تلسکوپ زیر میلی متری NOEMA در فرانسه برای کشف این کهکشان دور استفاده کردند. در نتیجه، دانشمندان دریافتند که حاوی مقدار زیادی گرد و غبار است. گرد و غبار امواج آبی نور ستاره‌ها را جذب کرده در حالی که از امواج قرمز عبور می‌کند. این به معنای آن است که یک کهکشان غبارآلود می‌تواند کهکشان‌های با جابجایی بالا به سرخ را تقلید کند. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم محاسبه کرد که CEERS-DSFG-1 فقط 12.5 میلیارد سال پیش شکل گرفت.

شواهد اضافی برای این نظریه توسط تیمی از ستاره شناسان مرکز اخترفیزیک هاروارد ارائه شده است. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که CEERS-DSFG-1 از کهکشان رکوردشکن تقلید می‌کند. آنها همچنین دریافتند که همه نزدیک‌ترین همسایگان CEERS-DSFG-1 یک پیش خوشه جوان از کهکشان‌ها هستند و CEERS-DSFG-1 در مرکز این خوشه قرار دارد.

بنابراین تیم اخترشناسان معتقدند تلسکوپ فضایی جیمز وب «کهکشان دروغین» را ثبت کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید