تفتیش منزل مدیربرنامه‌‌های رونالدو در ارتباط با پرونده پولشویی

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ۱۴:۴۰
    کد خبر :694314

خانه مدیربرنامه‌های بازیکن معروف پرتغالی در ارتباط با یک پرونده پولشویی مورد بازرسی قرار گرفت.

مقامات قضایی پرتغال در ارتباط با یک پرنده مرتبط با پولشویی در فوتبال این کشور، تحقیقات و بارزسی‌هایی گسترده‌‌ای انجام داده‌اند و در همین راستا منزل ژرژ مندز مدیربرنامه‌های معروف کریستیانو رونالدو را هم تفتیش کرده‌اند. ظاهراً او یکی از افرادی است که مظنون به فرار‌های مالیاتی و پولشویی در تعدادی از باشگاه‌های بزرگ لیگ دسته اول فوتبال پرتغال شناخته شده‌اند.

طبق اعلام دادستانی پرتغال، در تحقیقات موسوم به «عملیات آفساید» برای شناسایی عوامل پولشویی و فساد مالی در فوتبال پرتغال، نزدیک به 300 مأمور مالیاتی و پلیس شرکت داشته‌اند و 76 مورد بازجویی انجام شده است. باشگاه‌های پورتو، بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون، براگا، ویتوریا گیمارش، ماریتیمو، اشتوریل و پورتیموننسه باشگاه‌هایی هستند که زیر ذره‌بین مقامات پرتغالی قرار گرفته‌اند.

در همین راستا املاک مندز از جمله دو خانه او نیز تفتیش شده است. علاوه بر او کارلوس اوسریو دکاسترو، وکیل رونالدو نیز مورد بازجویی قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم ، یکی از حوزه‌هایی که مقامات پرتغالی برای پیدا کردن سرنخ‌هایی از پولشویی و فساد مالی روی آن تمرکز کرده‌اند، مربوط به نقل و انتقالات یک دهه اخیر لیگ فوتبال این کشور از جمله فروش بازیکنانی مانند خامس رودریگس، رادامل فالکائو و خرید بازیکنانی همچون ایکر کاسیاس بوده است. آغاز این تحقیقات به دنبال افشای برخی اسناد محرمانه توسط روی پنتو، هکر 31 ساله پرتغالی صورت گرفته است، کسی که به نقض حریم خصوص و دسترسی غیرقانونی به اطلاعات شخصی و اخاذی متهم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید