تفاوت چسب سنگ و چسب کاشی در چیست؟

    کد خبر :982212

چسب سنگ و چسب کاشی دو مورد از پرکاربردترین مصالح ساختمانی هستند که امروزه نامشان به‌وفور شنیده می‌شود. ازآنجایی‌که کاشی و سرامیک از جمله مهم‌ترین مصالح به‌کاررفته در هر خانه هستند، می‌توان به این نتیجه رسید که چسب مخصوص آن‌ها نیز درست به همان اندازه، دارای اهمیت است. اما اطلاعات شما درباره این دو چسب چقدر است؟

در این مطلب می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنیم. ابتدا خواهیم دید که چسب کاشی و چسب سنگ چیست. سپس به سراغ بررسی تفاوت‌های آن‌ها خواهیم رفت و موارد کاربرد هر یک را به شما معرفی می‌کنیم. در نهایت نیز مرجع معتبری برای خرید این دو محصول  به شما معرفی خواهیم کرد.

چسب سنگ چیست؟

این نوع چسب را در زبان انگلیسی با عنوان «Stone Glue» می‌شناسند. چسب سنگ از پرکاربردترین چسب‌ها در ساختمان‌سازی به‌حساب می‌آید و در بین افراد فنی، طرفداران بسیاری دارد. به‌طورکلی، این چسب‌ها را می‌توان بر اساس اصلی‌ترین ترکیبات موجود در آن‌ها، به دو دسته‌ عمده تقسیم‌ کرد:

♦ بر پایه پلی‌استر

♦ بر پایه رزین‌های اپوکسی

اگر بخواهیم درباره کاربرد این چسب برای شما بگوییم، باید به نام این چسب اشاره کنیم. همان‌طور که از نام این چسب پیداست، از این چسب بیشتر برای اتصال سنگ، به‌خصوص سنگ‌ها و قطعات گرانیتی استفاده می‌شود. علاوه‌برآن برای اتصال انواع پنل‌های فلزی  یا سیمانی نیز از همین چسب استفاده می‌شود.

مزایای چسب سنگ چیست؟

مهم‌ترین مزیتی این چسب در مقایسه با دیگر چسب‌ها ، قدرت چسبندگی بسیار بالای آن است. چسب سنگ را می‌توان یک نگهدارنده بسیار قوی دانست؛ به همین دلیل است که از آن بیشتر برای اتصال قطعات سنگین استفاده می‌شود.

از دیگر مزایای استفاده از چسب سنگ، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

♦ مناسب برای مصارف صنعتی

♦ عدم تغییر حجم بعد از استفاده

♦ مناسب برای پرکردن روزنه‌های موجود روی سطح کار

♦ مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت

♦ مقاومت در برابر حرارت بالا و تغییرات دما

♦ مقاومت در برابر حلال‌ها و مواد شیمیایی خورنده

چسب کاشی چیست؟

این چسب نیز شباهت زیادی به چسب سنگ دارد. از چسب کاشی نیز برای اتصال پنل‌های کاشی یا سرامیک بر روی سطح مورد نظر استفاده می‌شود. کاربرد این چسب نیز به‌خوبی از روی نامش پیداست و به‌راحتی می‌توان موارد استفاده‌اش را تشخیص داد. از جمله ترکیبات به‌کاررفته در این چسب‌ها، می‌توانیم به سیمان، مواد معدنی و انواع رزین‌های سینتتیک اشاره کنیم. انواع چسب کاشی عبارت است از:

♦ چسب کاشی پودری

♦ چسب کاشی خمیری

چسب کاشی برای اتصال موارد سبک‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرد. کاشی و سرامیک معمولاً نسبت به پنل‌های فلزی و سنگی وزن کمتری دارند و به همین علت برای چسباندن آن‌ها، می‌توان از چسب‌های کم‌استحکام‌تر استفاده کرد. در ادامه با مزایای این چسب‌ها نیز آشنا خواهیم شد.

مزایای چسب کاشی چیست؟

مهم‌ترین مزیتی که می‌توان برای این چسب‌ها مطرح کرد، سهولت استفاده و افزایش سرعت در کار است. چسب کاشی می‌تواند مدت ‌زمان کاشی‌کاری را تا حد زیادی کاهش دهد و البته به همان مقدار، کیفیت‌ کار را نیز بالا ببرد. سال‌های سال است که متخصصان فنی، به‌جای استفاده از ملات سیمان از این چسب‌ها استفاده می‌کنند.

از دیگر مزایای چسب کاشی می‌توانیم به موارد زیر هم اشاره کنیم:

♦ قدرت چسبندگی بالا در مقایسه با وزن کاشی

♦ وزن و ضخامت ناچیز چسب بعد از کار

♦ تنها چسب ممکن برای اجرای برخی از متریال‌های خاص

♦ انعطاف‌پذیری بسیار بالا و عدم ایجاد ترک و شکستگی

♦ مقاومت در برابر حرارت بالا یا سرمای زیاد

♦ کاهش هزینه نهایی اجرا

♦ مقاومت در برابر رطوبت

♦ ایجاد ظاهر زیبا و یکدست در کار

تفاوت چسب سنگ و چسب کاشی در چیست؟

اکنون به مهم‌ترین سؤال این مطلب رسیدیم؛ این دو چسب چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ پاسخ به این سؤال بسیار ساده است. در جواب باید گفت که اگرچه این دو چسب شباهت‌های بسیاری با هم دارند و موارد استفاده از آن‌ها نیز بسیار شبیه به هم است؛ اما تفاوت‌های اساسی در ماهیت این دو نیز وجود دارد.

تفاوت بین چسب سنگ و سنگ کاشی را می‌توان در دو مورد خلاصه کرد:

♦ اولین تفاوت ترکیبات به‌کار رفته در این دو چسب است. در چسب کاشی از ترکیباتی همچون سیمان، ماسه، کلسیم کربنات و انواع رزین استفاده شده است. حال‌آنکه در چسب دیگر، این ترکیبات وجود ندارد و به صورت ‌کلی متفاوت از یکدیگر هستند.

♦ دومین تفاوت که اهمیت بیشتری دارد، روش آماده‌سازی این دو چسب است. برای آماده‌سازی چسب سنگ، باید از ماده دیگری با عنوان سخت‌کننده (Hardner) استفاده شود. این ماده معمولاً همان بنزوئیل پروکسید است که باید با پودر چسب مخلوط شود. در غیر این صورت چسب، خاصیت و کاربردی نخواهد داشت.

خرید چسب سنگ و چسب کاشی

اکنون که با ترکیبات و کاربردها و تفاوت‌های این چسب‌ها آشنا هستیم، لازم است که مرجع قابل اعتمادی نیز برای خرید آن‌ها بشناسیم. اگر قصد خرید چسب سنگ و چسب کاشی دارید، پیشنهاد ما به شما، سایت دکتر تامین است.

دکتر تامین، فروشگاه آنلاین برای خرید مصالح ساختمانی است. همه مصالح و لوازمی که برای ساخت، تعمیر یا بازسازی یک ساختمان به آن نیاز داشته باشید، سایت دکتر تامین به بهترین شکل ممکن برای شما فراهم کرده است.

خرید با قیمت مناسب و اقتصادی، تحویل سریع در محل موردنظر، ضمانت کیفیت کالا و تنوع محصولات، همگی از مزایای خرید از این فروشگاه آنلاین است. برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه و مشاهده محصولات، می‌توانید به آدرس اینترنتی «www.drtamin.com» مراجعه فرمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید