تصمیم‌های تازه برای واردات واکسن کرونا / خطیب‌زاده: مردم آثار این تصمیم‌ها را هفته‌های بعد خواهند دید

  • سیاسی
  • دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶
    کد خبر :840397
خطیب‌زاده: مردم آثار این تصمیم‌ها را هفته‌های بعد خواهند دید

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به نشست اخیر وزارت امور خارجه درباره کرونا گفت: در این نشست که وزیر بهداشت هم حضور داشت، تصمیم‌های خوبی برای تسریع واردات واکسن کرونا گرفته شد که مردم ایران آثار آن را هفته‌های بعد خواهند دید.

«سعید خطیب‌زاده» صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به شکل مجازی برگزار شد، با تبریک هفته دولت گفت: روز هشتم شهریور ماه که روز مبارزه با تروریسم است، یادآور شهادت رییس‌جمهور و نخست‌وزیر ایران توسط یک گروهک تروریستی و ضاله است که امروز در دامن مدعیان دروغین حقوق بشر جای گرفتند.

وی با اشاره به رای اعتماد بی‌سابقه نمایندگان به وزیر امور خارجه جدید ایران، به پیام‌های تبریک وزرای امور خارجه کشورهای مختلف به امیرعبداللهیان اشاره و اظهار کرد: روز پنجشنبه نشست کرونای وزارت امور خارجه برگزار شد. وزیر بهداشت نیز در این جلسه در کنار دیپلمات‌های ارشد حضور داشتند و تصمیمات خوبی برای تسریع واردات و تامین واکسن کرونا گرفته شد که اثرات آن را مردم ایران در هفته‌های بعد خواهند دید.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه درباره حواشی ایجاد شده برای سفر وزیر امور خارجه در نشست بغداد تصریح کرد: در مورد هر اجلاس بین‌المللی، براساس جزییات برگزاری و آمادگی کشورها تصمیم‌گیری می‌شود. اینکه رییس‌جمهور یا وزیر امور خارجه شرکت کنند، بر همین اساس است.

پرداختن به حواشی سفر وزیر خارجه به عراق درست نیست

به گفته خطیب‌زاده، ایران از هر ابتکاری که به صلح و ثبات عراق کمک کند و به نقش منطقه‌ای عراق کمک کند، استقبال می‌کنیم. آیت الله رییسی چندی پیش نیز به عراق سفر کردند و بعدا نیز شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه امیرعبداللهیان نیز سفر موفقی به بغداد داشت، خاطرنشان کرد: پرداختن به حواشی که بخواهد متن را کمرنگ کند، درست نیست. این سفر دستاوردهای زیادی داشته است. همگان می‌دانند ایران در عراق و منطقه چه نقشی دارد. اجلاس بغداد در مسیر همگرایی‌های بیشتر بود و همانطور که امیرعبداللهیان گفتند، ما سرنوشتی در منطقه داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در مورد ایران و عربستان گفت‌وگوی بیشتری نسبت به سابق انجام نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید