تصاویری از انتخابات آلمان

    کد خبر :848490
تصاویری از انتخابات آلمان

انتخابات صدراعظمی آلمان صبح امروز آغاز شد و رقابت بین نمایندگان احزاب مختلف این کشور در حالی وارد مرحله نهایی شده که دو نامزد از احزاب اصلی این کشور، لاشت و شولتس، در نظر سنجی‌ها از بیشترین اقبال عمومی برخوردارند.

انتخابات صدراعظمی آلمان که صبح امروز آغاز شده تا ساعت ۶ عصر به وقت اروپا (۷:۳۰ به وقت تهران) ادامه خواهد داشت اما صدراعظم آلمان مستقیما و با اعلام نتایج انتخاب مشخص نمی‌شود.

رأی گیری دیگری نیز در بوندستاگ، مجلس نمایندگان، پس از تشکیل دولت انجام خواهد گرفت که این به معنی آن است که آنگلا مرکل همچنان می‌تواند هفته ها در پست خود باقی بماند.

اولاف شولتس، نامزد دموکرات‌های سوسیالیست

اجرای خوب کمپین انتخاباتی شولتس که وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل بوده موقعیت او را به طور غیرمنتظره‌ای به عنوان نامزد اصلی جانشینی صدراعظم بالا برد.

حزب او ، SPD، در سال ۲۰۱۷ با ۲۰.۵ درصد آرا، بدترین نتیجه انتخاباتی را در تاریخ خود کسب کرد اما در مبارزات انتخاباتی اخیر، حزب شولتس دوباره احیا شد. وی در دوران حضورش در دولت به نمادی از واکنش مناسب به بحران کرونا تبدیل شد.

شوتلس که وکیل آموزش دیده است در سال ۲۰۰۷ به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی خدمت می‌کرد و چهار سال بعد، قبل از بازگشت به دولت، شهردار هامبورگ شد.

آرمین لشت، نامزد دموکرات‌های مسیحی

آرمین لاشت به عنوان رهبر حزب محافظه کار CDU در ابتدا مدعی اصلی جایگاه صدراعظمی آلمان بود اما حزب او و حزب سوسیال-مسیحی بایرن، CSU، در میان نارضایتی ناشی از طولانی شدن قرنطینه کرونا و مجموعه‌ای از رسوایی‌های سیاسی و گاف‌های انتخاباتی دچار افت شدید شد.

اگرچه او رئیس الوزرای نوردراین وستفالن، پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان و مرکز صنعتی این کشور است در بین رای دهندگان محبوبیت چندانی به دست نیاورده است.

لاشت ۶۰ ساله، یک کاتولیک و پدر سه فرزند است که از روزنامه‌نگاری شروع کرد و وارد سیاست شد. او همچنین از اعضای سابق هر دو پارلمان آلمان و اروپا بود.

آنالنا بائربوک، نامزد سبزها

نامزدی آنالنا نشان دهنده خروج از قواعد رایج است که نشان از تغییر نسلی در سیاست آلمان دارد، همچنین این اولین بار در تاریخ چهار دهه‌ای این حزب است که سبزها نامزدی برای صداعظمی معرفی می‌کنند.

بائربوک در طول مبارزات انتخاباتی تیترهای منفی را به خود اختصاص داد و به جایگاه سوم رسید. از دیگر سو ناهماهنگی و عدم شفافیت در رزومه رسمی وی مشکلاتی جدی برای او ایجاد کرد.

این سیاستمدار جوان که ۲۶ سال از مرکل کوچکتر است، ۴۰ ساله، درست در سال ۱۹۸۰ همزمان با تأسیس حزبش و در یک خانواده روستایی متولد شد و در آلمان و انگلستان به تحصیل سیاست و حقوق پرداخت.

وی که مادر دو دختر است از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ رئیس ایالت سبزها بود؛ در سال ۲۰۱۳ به عضویت مجلس نمایندگان آلمان درآمد و تا کنون هیچ تجربه‌ای در دولت این کشور نداشته است.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید