تسلا سایبرتریل در راه است

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳:۲۹
    کد خبر :901166

فرقی نمی‌کند تسلا را دوست دارید یا از آن متنفرید چراکه تأثیر این خودروساز روی صنعت خودرو را اصلاً نمی‌توان نادیده گرفت. آیا محصولات تسلا بی‌نقص هستند؟ خیر. کیفیت محصولات تسلا جزو بهترین‌ها نیست زیرا مستندات زیادی از مشکلات کیفی مربوط به اتوپایلوت و… منتشر شده‌اند.

«بازتاب»با این وجود بسیاری از افراد هنوز هم به خرید سدان ها و شاسی بلندهای تسلا ادامه می‌دهند. گفته می‌شود تسلا در حال کار روی یک خودروی کامپکت و جدید است و البته پروژه تولید رودستر و سایبرتراک را نیز ادامه می‌دهد؛ اما اگر این شرکت بخواهد یک خودروی مشابه با جیپ رانگلر را تولید کند اوضاع چگونه خواهد بود؟ آیا در این صورت تسلا محبوبیت بیشتری بین خریدارانی که سبک زندگی ماجراجویانه دارند پیدا خواهد کرد؟

اگرچه هیچ‌چیزی تائید نشده است اما اخیراً رندرهایی جالب از آفرودر الکتریکی تسلا منتشر شده است که می‌خواهیم شما را با آن آشنا کنیم. برخلاف وانت دوقطبی تسلا، این رندرها ترکیبی از طراحی‌های زیبای خودرویی و صنعتی با خطوط تیزر و سطوح ارگانیک هستند. هنوز هم می‌توان ردپای سایبرتراک را در نوار نورانی و نمای جلو دید اما ظاهر کلی خودرو شباهت چندانی به وانت پرحاشیه تسلا ندارد. ابعاد خودرو تحت تأثیر رینگ‌های بزرگ و لاستیک‌های آفرود قرار گرفته‌اند. گلگیرهای عضلانی و پوشش‌های پایینی درب‌ها نیز بر ظاهر خشن این خودروی مجازی تأکید دارند. یک نوار نورانی OLED نیز در بخش عقب به چشم می‌خورد که همه‌چیز را در تسلط دارد. درب پشتی نیز با لاستیک زاپاس فول سایز همراه شده است.

این خودروی مطالعاتی بر اساس تسلا مدل Y شکل گرفته است و در کابین نیز طراحی مینیمالیستی بهتری نسبت به محصولات کنونی تسلا دیده می‌شود. همچنین خبری از غربیلک فرمان یوغ تسلا نیست که این نکته مثبتی است. از جمله ویژگی‌های کابین این محصول مجازی می‌توان به نمایشگر ۱۵ اینچی، هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده، دوربین‌های دید ۳۶۰ درجه و سیستم خودران سطح ۳ اشاره کرد. این خودروی مجازی می‌تواند با باتری ۷۵ کیلووات ساعتی تولید شود. شعاع حرکتی آن نیز در روی کاغذ برابر با ۵۳۰ کیلومتر است.

این خودرو در حالت استاندارد با دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک در دسترس است و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای دارد. طبیعتاً در داخل کابین می‌توان شاهد چندین حالت رانندگی برای مسیرهای صخره‌ای، شنی، برقی و… بود. اگرچه در حال حاضر کراس اوورهای الکتریکی متنوعی عرض شده‌اند اما از جمله رقبای آفرود محور این خودرو می‌توان به جیپ رانگلر و فورد برانکو اشاره کرد. خوشبختانه رانگلر الکتریکی در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید و قرار است محصول الکتریکی تویوتا هم تا سال ۲۰۳۰ تولید شود. آیا تسلا باید چنین محصولی را در سبد محصولاتش قرار دهد؟ نظر شما چیست؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید