جدیدترین اخبار
17 مهر 1399 ساعت 12:39 اقتصادی کد خبر :751927

تسلا اولین خودروساز جهان، بدون دپارتمان روابط عمومی

اداره روابط عمومی وظیفه‌ی نظارت و ارزیابی نگرش‌های عمومی را بر عهده دارد و روابط و تفاهم متقابل بین یک سازمان و عموم مردم را حفظ می‌کند. این اداره همچنین کانال‌های ارتباطی میان سازمان و جامعه را بهبود می‌بخشد و روش‌های جدیدی را برای برقراری جریان دوطرفه اطلاعات و درک متقابل میان سازمان و مردم ایجاد می‌کند.

پیش از این همگان تسلا را به‌عنوان اولین خودروساز برقی تولید انبوه و موفق در جهان می‌شناسند؛ هم‌اکنون تسلا اولین شرکت خودروسازی در جهان به شمار می‌رود که بخش روابط عمومی خود را به‌طور کامل منحل کرده است.

یک منبع موثق در این شرکت به وب‌سایت Electrek گفت که «ما دیگر تیم روابط عمومی نداریم». این خبر به خوبی مشخص می‌کند چرا تسلا چند ماه است که به سوالات مطبوعاتی پاسخ نمی‌دهد. بااین‌حال، درحالی‌که تیم اصلی جهانی روابط عمومی تسلا در ایالات متحده منحل شده است، این شرکت هنوز چند مدیر روابط عمومی در اروپا و آسیا دارد.

آیا حذف بخش روابط عمومی کار خوبی است؟ می‌توان ادعا کرد که پاسخگویی مستقیم ایلان ماسک به سوالات مخاطبان و عموم مردم در توییتر، سازنده‌ترین استراتژی نیست که تسلا می‌تواند استفاده کند، اما این بدان معنا نیست که چنین کاری مشکل‌ساز خواهد بود.

به گفته‌ی Electrek، آخرین كسی كه مسئولیت بخش روابط عمومی تسلا را بر عهده داشت، كیلی سولپریزیو بود كه سال گذشته در ماه دسامبر خودروساز آمریكایی را ترك كرد. پس از عزیمت سولپریزیو​​، تقریبا هر یک از اعضای تیم روابط عمومی تسلا در آمریکا یا آنجا را ترک کردند یا مسئولیت متفاوتی را بر عهده گرفتند.

به‌عنوان مثال، آلن کوپر به‌عنوان ارشدترین عضو تیم روابط عمومی تسلا، مدیر بخش ایجاد تقاضا شد، اگرچه او هم‌اکنون به‌طور کلی از این شرکت خارج شده است. در همین حال، جینا آنتونینی که به‌عنوان مدیر ارشد ارتباطات فعالیت می‌کرد، در ماه فوریه سال جاری مدیر روابط خارجی و تجربه کارمندان شد.

همچنین در ماه فوریه، الکساندر اینگرام که مدیر ارتباطات تسلا بود، به‌عنوان مدیر محتوا راهی شرکت دیزاین استودیو شد؛ درحالی‌که دنیل میستر، مدیر ارشد ارتباطات جهانی تسلا نیز به WhatsApp پیوست.

d032456a a2e3 4374 b1d9 ada0771a7c49 2 تسلا

به گزارش زومیت، در پایان، این تصمیم ماجراجویانه‌ای در شرایط فعلی به‌نظر می‌رسد؛ اما بعید به‌نظر می‌رسد که مدیران تسلا برای همیشه با منحل شدن بخش روابط عمومی موافقت کنند. علاوه بر این، اگرچه چنین اتفاقی برای اولین در صنعت خودرو رخ می‌دهد، اما مطمئناً چیز جدیدی در میان غول‌های فناوری نیست. به‌عنوان نمونه بد نیست بدانید که اپل نیز از استراتژی مشابهی استفاده می‌کند. بنابراین تسلا نه اولین شرکتی است که بخش روابط عمومی را حذف کرده است و نه آخرین آن‌ها خواهد بود.

Ad

روی خط خبر

  • جانت یلن اولین زن وزیر خزانه‌داری آمریکا شد
  • قیمت جهانی طلا با افت دلار رشد کرد/ هر اونس ۱۸۶۰ دلار
  • سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند
  • قیمت نفت خام افت کرد
  • برنامه خاموشی های تهران اعلام شد
  • زالی: نشانه های جدید از خیز کرونا در تهران
  • هلند؛ سرکوب معترضان کرونایی با گاز اشک آورباز / عکس
  • بازداشت کودک آزار در ملایر همدان / زجر کودک با تسبیح
  • تنبیه دانش آموز در قزوین
  • تایید و صدور مجوز واردات واکسن کرونا بر عهده سازمان غذا و دارو است
  • ادعاهای دیپلمات انگلیسی در خصوص نفوذ ایران در یمن
  • احتمال خاموشی در نیمه شمالی کشور بدلیل افزایش مصرف
  • وزیر کشور: عدم حساسیت افکار عمومی نسبت به انتخابات نگران کننده است
  • انتقاد جهانگیری به سیستم فروش خودروهای داخلی
  • عبور ایران‌خودرو از رکورد تولید سال ۹۷
  • کاهش ۱۴۰ هزار تومانی قیمت سکه
  • ممنوعیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد
  • شکر و چای در مسیر افزایش تند قیمت
  • واردات خودروی آمریکایی ممنوع است
  • ستاد کرونا: اولین محموله واکسن کرونا به زودی از کواکس وارد کشور می‌شود
  • آلبرتو گریمالدی، تهیه‌کننده «خوب، بد، زشت» درگذشت
  • با ارزش ترین خودروسازان جهان کدام اند؟
  • قیمت رسمی ۲۴ ارز بالا رفت
  • احمد توکلی مدعی شد؛ غسال آیت الله مصباح ابربدهکار بانکی است
  • تکرار اظهارات خصمانه نتانیاهو علیه ایران
  • صادق زیباکلام بازی را باخت، آنهم مجانی!
  • رامبد جوان ساخت خندوانه جدید را آغاز کرد
  • نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مدت دو روز تمدید شد
  • سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند
  • قیمت نفت خام با گسترش محدودیت‌های قرنطینه‌ای افت کرد
  • Ad