جدیدترین اخبار
17 مهر 1399 ساعت 12:39 اقتصادی کد خبر :751927

تسلا اولین خودروساز جهان، بدون دپارتمان روابط عمومی

اداره روابط عمومی وظیفه‌ی نظارت و ارزیابی نگرش‌های عمومی را بر عهده دارد و روابط و تفاهم متقابل بین یک سازمان و عموم مردم را حفظ می‌کند. این اداره همچنین کانال‌های ارتباطی میان سازمان و جامعه را بهبود می‌بخشد و روش‌های جدیدی را برای برقراری جریان دوطرفه اطلاعات و درک متقابل میان سازمان و مردم ایجاد می‌کند.

پیش از این همگان تسلا را به‌عنوان اولین خودروساز برقی تولید انبوه و موفق در جهان می‌شناسند؛ هم‌اکنون تسلا اولین شرکت خودروسازی در جهان به شمار می‌رود که بخش روابط عمومی خود را به‌طور کامل منحل کرده است.

یک منبع موثق در این شرکت به وب‌سایت Electrek گفت که «ما دیگر تیم روابط عمومی نداریم». این خبر به خوبی مشخص می‌کند چرا تسلا چند ماه است که به سوالات مطبوعاتی پاسخ نمی‌دهد. بااین‌حال، درحالی‌که تیم اصلی جهانی روابط عمومی تسلا در ایالات متحده منحل شده است، این شرکت هنوز چند مدیر روابط عمومی در اروپا و آسیا دارد.

آیا حذف بخش روابط عمومی کار خوبی است؟ می‌توان ادعا کرد که پاسخگویی مستقیم ایلان ماسک به سوالات مخاطبان و عموم مردم در توییتر، سازنده‌ترین استراتژی نیست که تسلا می‌تواند استفاده کند، اما این بدان معنا نیست که چنین کاری مشکل‌ساز خواهد بود.

به گفته‌ی Electrek، آخرین كسی كه مسئولیت بخش روابط عمومی تسلا را بر عهده داشت، كیلی سولپریزیو بود كه سال گذشته در ماه دسامبر خودروساز آمریكایی را ترك كرد. پس از عزیمت سولپریزیو​​، تقریبا هر یک از اعضای تیم روابط عمومی تسلا در آمریکا یا آنجا را ترک کردند یا مسئولیت متفاوتی را بر عهده گرفتند.

به‌عنوان مثال، آلن کوپر به‌عنوان ارشدترین عضو تیم روابط عمومی تسلا، مدیر بخش ایجاد تقاضا شد، اگرچه او هم‌اکنون به‌طور کلی از این شرکت خارج شده است. در همین حال، جینا آنتونینی که به‌عنوان مدیر ارشد ارتباطات فعالیت می‌کرد، در ماه فوریه سال جاری مدیر روابط خارجی و تجربه کارمندان شد.

همچنین در ماه فوریه، الکساندر اینگرام که مدیر ارتباطات تسلا بود، به‌عنوان مدیر محتوا راهی شرکت دیزاین استودیو شد؛ درحالی‌که دنیل میستر، مدیر ارشد ارتباطات جهانی تسلا نیز به WhatsApp پیوست.

به گزارش زومیت، در پایان، این تصمیم ماجراجویانه‌ای در شرایط فعلی به‌نظر می‌رسد؛ اما بعید به‌نظر می‌رسد که مدیران تسلا برای همیشه با منحل شدن بخش روابط عمومی موافقت کنند. علاوه بر این، اگرچه چنین اتفاقی برای اولین در صنعت خودرو رخ می‌دهد، اما مطمئناً چیز جدیدی در میان غول‌های فناوری نیست. به‌عنوان نمونه بد نیست بدانید که اپل نیز از استراتژی مشابهی استفاده می‌کند. بنابراین تسلا نه اولین شرکتی است که بخش روابط عمومی را حذف کرده است و نه آخرین آن‌ها خواهد بود.

Ad

روی خط خبر

  • تغییر ساعت کار بانک‌های خصوصی / ساعت جدید اعلام شد
  • “نه به تحریم ایران” در مقابل هتل بین‌المللی ترامپ
  • ابهام در مصوبه ستاد ملی کرونا
  • ریحانه پارسا افشاگری می‌کند/ اولین خبرها از ریحانه پس از مهاجرت
  • معرفی ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2020
  • یارانه 120 هزار تومانی به چه کسانی می‌رسد؟
  • نحوه دورکاری 50 درصد کارکنان ابلاغ شد
  • زلزله 5.4 ریشتری قزوین را لرزاند
  • اردوغان حمله پلیس آلمان به یک مسجد را محکوم کرد
  • اِعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در ۴۳ شهرستان/ حرم ها تعطیل شدند
  • اموال مجلس را بذل و بخشش نکنید
  • ادامه حضور ایران در لیست سیاه FATF
  • لزوم داشتن جواب تست کرونا در پرواز‌های خارجی
  • عکاس ایرانی دومین عکاس برتر Siena ۲۰۲۰ شد
  • نفت سفید؛ عرضه امروز بورس انرژی
  • توافق ۵G هواوی چین در ایتالیا وتو شد
  • پاسخ دیپلمات ایرانی به ادعای بایدن درباره ایران
  • آرنولد شوارتزنگر زیر تیغ جراحی رفت
  • جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای به بیلی کریستال اهدا می‌شود
  • ساعت کاری میادین میوه و تره بار تهران برای فردا اعلام شد
  • نرخ خرید و فروش دلار و یورو اعلام شد
  • اجرای هنرمند ایرانی همزمان با یکه‌تازی کرونا در آلمان
  • آیا بیمه تکمیلی برای همه کارگران اجباری می‌شود؟!
  • قیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی
  • ریزش ۲۴ هزار واحدی شاخص کل در یک ساعت
  • هنگام احساس خطر از مومو با ۱۲۳ تماس بگیرید
  • سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام؛ شنبه 3 آبان 99
  • ایجاد پنجره واحد انتقال ارز صادرات نفت چه مزایایی دارد؟
  • ریزش قیمت دلار تا چه رقمی امکان‌پذیر است؟
  • تهاتر کالا با نفت؛ برنامه جدید ایران
  • Ad