ترامپ نگران استیضاح؛ این لکه ننگ نباید روی میراث ریاست‌جمهوری‌ام بنشیند

    کد خبر :622480

ترامپ بااینکه استیضاح را درنهایت به سود خود و جمهوری خواهان به شمار می‌آورد، اما نگران ثبت استیضاح در کارنامه‌اش است.

 

گروه بین‌الملل بازتاب: جاناتان سوان و آلینا ترنئهدوید در سایت آکسیوس درباره ماجرای استیضاح ترامپ می‌نویسند: «رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ به دوستان و متحدانش گفته است که او درباره لکه ننگی که استیضاح بر روی میراث ریاست جمهوری او خواهد گذاشت، نگرانی دارد.»

 

بر اساس این گزارش، ترامپ در گفت‌و‌گوی تلفنی روز جمعه با جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به آن‌ها گفته که او اصلاً خواهان استیضاح‌اش نیست.

 

یک منبع مطلع از این گفت‌و‌گوی رئیس‌جمهور آمریکا با هم‌‎حزبی‌های جمهوری‌خواهش به آکسیوس گفت که ترامپ در این گفت‌و‌گو گفته است: «داشتن (استیضاح) در سابقه کاری‌تان، چیز بدی است.»

 

دو منبع مطلع دیگر آمریکایی هم گفتند که ترامپ در این رایزنی تلفنی به رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان گفته که مواضع دموکرات‌ها درنهایت به نفع جمهوری‌خواهان تمام خواهد شد و «سبب می‌شود که کوین رئیس مجلس نمایندگان شود.» اشاره ترامپ به ریاست کوین مک کارتی رهبر کنونی اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در حالی مطرح‌شده که نانسی پلوسی به دلیل اکثریت دموکرات‌ها بر این مجلس ریاست آن را بر عهده دارد.

 

هرچند به نظر می‌رسد که این دو نقل و قول از ترامپ درباره گفت‌و‌گوی طولانی او با متحدانش، چیز بی‌مصرفی به نظر می‌آید اما منابعی که با رئیس‌جمهور گفت‌و‌گوی صادقانه‌ای داشته‌اند می‌گویند که این دو اظهارنظر او کاملاً حسش را (درباره استیضاح) نشان می‌دهد: او معتقد است که استیضاح می‌تواند به او در پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری و تسلط دوباره جمهوری‌خواهان بر مجلس نمایندگان کمک کند، اما نمی‌خواهد که نام دونالد ترامپ به‌عنوان یک رئیس‌جمهور استیضاح شده در کتاب‌های تاریخ ثبت شود.

 

برخی تحلیلگران سیاسی برجسته از قبیل “راس دوتان” نیز در روزنامه نیویورک‌تایمز گفته‌اند که رئیس‌جمهور شاید از استیضاح استقبال کند اما منابع نزدیک به رئیس‌جمهور می‌گویند که این حرف‌ها به‌شدت نادرست هستند چراکه ترامپ مصرانه خواهان آن نیست که استیضاح نشود برای اینکه او فراتر از همه‌چیز به میراث خود اهمیت می‌دهد.

 

بسیاری از مشاوران ترامپ، چه در داخل کاخ سفید و چه در خارج آن، این پیش‌بینی ناخوشایند را با وی مطرح کرده‌اند که مجلس نمایندگان تقریباً به‌طورقطع رأی به استیضاح او می‌دهد. این مشاوران همچنین گفته‌اند که به عقیده آن‌ها تقریباً امکان ندارد که سنا وی را محکوم کند.

 

یک منبع آگاه که در ده روز گذشته صحبت‌هایی با ترامپ داشته است، اظهار کرد که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهوری در مقابل این پیش‌بینی مقاومت می‌کند و بر این عقیده است که می‌تواند نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان را از رأی‌گیری در مورد استیضاح بازدارد؛ اما یک منبع دیگر که او نیز در روزهای اخیر با ترامپ صحبت کرده است، گفت که رئیس‌جمهوری در شرایط «انکار» قرار ندارد و می‌داند که مجلس نمایندگان احتمالاً او را استیضاح می‌کند.

 

آکسیوس در بخش دیگری از گزارش خود، با اشاره به فعالیت‌های جو بایدن مهم‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ در حزب دموکرات، نوشت که ستاد انتخاباتی ترامپ و کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه ده میلیون دلار صرف تبلیغات علیه بایدن و دموکرات‌هایی کرده‌اند که از استیضاح رئیس‌جمهوری حمایت می‌کنند.

 

منبع:

https://www.axios.com/trump-impeachment-legacy-history-9573ee72-5b3d-4a8f-a2cb-47cde705990b.html

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید