ترامپ حمله سایبری به مواضع روسیه را تائید کرد

    کد خبر :729887

شبکه خبری سی ان ان روز شنبه باانتشار این خبر گزارش داد: ترامپ تائید کرد که آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی دست به یک حمله خفیف سایبری به «آژانس تحقیقات اینترنت» روسیه زده است.

این شبکه خبری مدعی شد: آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه مظنون به فراهم ساختن زمینه ها برای مداخله در دو انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ است.

بنابراین گزارش ترامپ درجریان مصاحبه با «مارک تیزن» (Marc Thiessen) مقاله نویس نشریه آمریکایی واشنگتن پست و فردی که سابق بر این نویسنده متون سخنرانی جورج بوش رئیس جمهوری و دونالد رامسفلد وزیر دفاع اسبق آمریکا بود، به حملات سایبری پنهانی آمریکا علیه مواضع روسیه اعتراف کرد.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا به دستور وی حمله سایبری علیه روسیه صورت گرفته، پاسخ داده است: «درست است».

ترامپ به این نشریه آمریکایی گفت: اوباما پیش از انتخابات ۲۰۱۶ از اینکه روسیه درحال شیطنت دراین مورد است اطلاع داشت و به او گفته بودند، اما وی کاری نکرد و دلیلی که اوباما کاری انجام نداد این بود که بنابر نتایج مسخره نظرسنجی ها از پیروزی هیلاری کلینتون مطمئن بود، او تصور می کرد که کلینتون برنده است اما ما اکثریت خاموش جامعه را داشتیم که به این موضوع «نه» گفته و به من رای دادند.

ترامپ در ادامه گفت: درمورد مداخله در انتخابات روسیه، در بخش اطلاعاتی آمریکا برای انجام حملات سایبری فعال شد، ما آنها را متوقف کردیم.

سی ان ان گزارش داد: این نخستین تائید رسمی از انجام چنین حملاتی از سوی ترامپ است.

به گزارش ایرنا،این شبکه خبری افزود: درجریان این مصاحبه ترامپ گفته که حمله سایبری علیه مواضع روسیه بخشی از سیاست گسترده تقابل با روسیه بوده است.

سی ان ان در ادامه این گزارش عنوان کرد: پیشتر و در اکتبر ۲۰۱۸(مهر۱۳۹۷)، فرماندهی سایبری ارتش آمریکا علیه بخش هایی از دستگاههای (دولتی) روسیه که باور براین بود در انتخابات میان دورهای کنگره آمریکا نقش داشته اند، مورد هدف (حملات سایبری) قرار گرفتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید