ترامپ تا دو سال نمی تواند از فیسبوک استفاده کند

    کد خبر :817130

دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق ایالات متحده حواشی بسیاری داشت و این حاشیه‌ها حتی با پایان زمان ریاست جمهوری ترامپ نیز پایان پیدا نکرده است. در این بین فیسبوک دست به کار شده و محدودیتی را برای ترامپ ایجاد کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– فیسبوک محدودیت دایمی اکانت دونالد ترامپ را کاهش داده و به دو سال رساند. این محدودیت در 17 دی 1401 به اتمام خواهد رسید و پس از آن فیس‌بوک دوباره ممنوعیت فعالیت ترامپ را بررسی می‌کند تا بداند خطر آن برای امنیت عمومی کاهش یافته است یا خیر.

Nick Clegg معاون رییس فیسبوک، اعلام کرده که پس از رفع محدودیت اکانت ترامپ، اگر قوانین فیسبوک دوباره نقض شوند، این شرکت محدودیت‌ها را به شکلی شدیدتر اعمال خواهد کرد.

این محدودیت با اعمال تغییرات گسترده در قوانین رفتاری فیسبوک با پست‌های خبرساز همراه شد. این شبکه اجتماعی هم‌چنان اجازه می‌دهد که برخی مطالب متخلف که برای عموم حایز اهمیت هستند، هم‌چنان باقی بمانند. با این‌حال از این به بعد سیاستمداران نیز تابع قوانینی مشابه با سایر کاربران خواهند بود. این دقیقا مخالف با سیاست‌های قبلی فیسبوک است که این افراد را از چنین محدودیت‌هایی مستثنی کرده بود.

فیسبوک اعلام کرده که وقتی محتوایی را از نظر صحت بررسی می‌کنیم، بین محتوای ارسال شده توسط سیاستمداران و کاربران عادی تفاوتی را قایل نخواهیم شد. در واقع از این به بعد همه پست‌های خبری فیسبوک راستی‌آزمایی خواهند شد و منافع عمومی در حذف یا نگهداری منافع بررسی خواهد شد.

این تغییرات درحالی صورت می‌گیرد که مدیران فیسبوک پیشتر اعلام کرده بودند که مطالب سیاستمداران عمدتا در راستای منافع عمومی است و شرکت‌های خصوصی به جز در موارد خاص نباید در آنها دخالت کنند. همین موضوع به ترامپ و سایر سیاستمداران اجازه داد تا فعالیتی آزادانه را در این پلتفرم داشته باشند. بدون شک سیاست‌های جدید فیسبوک مطمئنا موجب دلخوری بیشتر مخالفان با سانسور محتوا از فیسبوک خواهد شد.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید