تحویل ۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا توسط برکت تا اواسط تابستان

    کد خبر :806632
تحویل ۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا

محرز ضمن تاکید بر اینکه برای تابستان مقدار زیادی واکسن داریم و امیدواریم اکثر مردم را واکسینه کنیم، گفت: به گفته مسئولین کارخانه صنعتی برکت تا اواسط تابستان تا ۳۰ میلیون دوز تحویل خواهند داد.

برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو با موضوع اطلاع رسانی از وضعیت واکسن کرونا با دکتر مینو محرز، عضو کمیته اتاق فکر ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مینو محرز با اشاره به واکسیناسیون واکسن کرونا در کشور گفت: در همه کشور‌ها واکسیناسیون را طبق پروتکلی که دارند، ابتدا از افرادی که در معرض خطر بیشتری هستند، شروع کرده اند. در ایران هم آغاز شده و با واکسن‌هایی که به صورت سری سری خریداری می‌شود انجام می‌شود. در حال حاضر افراد مسن واکسینه می‌شوند.

وی به وضعیت تولید واکسن کرونا در کشور اشاره و اظهار کرد: واکسن کوایران برکت از چند روز دیگر مرحله سومش آغاز می‌شود که به ۲۰ هزار نفر در سرتاسر ایران تزریق می‌شود. مراحل یک و دو خوب بوده و امیدواریم به زودی به تولید انبوه برسد. مسئولین شرکت برکت قول داده اند در اواسط تابستان بتوانند این واکسن را به تولید برسانند.

عضو کمیته اتاق فکر ستاد ملی مقابله با کرونا به دیگر برنامه‌های تولید واکسن اشاره کرد و گفت: واکسن دیگری جز برکت است که کشور کوبا در ایران با کمک انستیتو پاستور دارد انجام می‌شود و شروع کار مرحله سوم کارآزمایی بالینی آغاز شده و اگر خوب بود آن واکسن تولید خواهد شد.

وی افزود: واکسن فخرا هم هست که ویروس ضعیف شده و کشته شده است و دارد مراحل بالینی اش را طی می‌کند.

محرز ضمن تاکید بر اینکه برای تابستان مقدار زیادی واکسن داریم و امیدواریم اکثر مردم را واکسینه کنیم، تصریح کرد: به گفته مسئولین کارخانه صنعتی برکت، این کارخانه قدرت تولید میلیون‌ها دوز واکسن را در ماه دارد و تا اواسط تابستان تا ۳۰ میلیون دوز تحویل خواهند داد.

وی متذکر شد: تا آن موقع هم مردم باید خیلی مراعات کنند و این خوش خبری مردم را نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی اهمیت نکند.

به گزارش دانشجو، عضو کمیته اتاق فکر ستاد ملی مقابله با کرونا توصیه کرد: توصیه به هموطنانم این است که حتی بعد از زدن واکسن زدن ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید