تحولات بازار میوه و تره بار در پایان هفته اول بهمن

    کد خبر :677902

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به سرمای هوا و جمع آوری پیاز از زمین‌های کشاورزی و انتقال آن به انبار تا حدودی قیمت با نوساناتی در بازار رو به رو شده است.

او افزود: تا زمانی که پیاز نو وارد بازار نشود قیمت‌های فعلی در بازار ادامه خواهد داشت و همواره پیش بینی می‌شود که از اواخر بهمن با عرضه پیاز از مناطق جنوبی کشور نوسانات بازار مرتفع شود.

کارگر قیمت هر کیلو پیاز قرمز را ۵ تا ۷ هزار تومان و پیاز زرد را ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اعلام کرد و گفت: هم اکنون در مغازه‌های خرده فروشی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود باید به مصرف کننده عرضه شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو انار را ۵ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو انار دماوندی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار ۷ هزار تا ۱۳ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۰ هزار تا ۱۷ هزار تومان، انگور شاهرودی ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۲ هزار تا ۵ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۴ تا ۶ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال ناول جنوب ۸ هزار تا ۱۰ هزار تومان، خرمالو کرج ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان، خرمالو کن ۸ تا ۱۲ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کیوی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.

او ادامه داد: هر کیلو خیار گلخانه با نرخ ۳ تا ۶ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لیمو شیرین ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی بندری ۷ تا ۱۱ هزار تومان، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی تخم پاکستانی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، گریپ فروت سفید ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و گریپ فروت تو سرخ ۲ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

کارگر از افزایش ۱ هزار تومانی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز هر کیلو موز با قیمت ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو بادمجان دلمه‌ای ۲ تا ۴ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۴ تا ۷ هزار تومان، تره فرنگی ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، ترب سفید ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، ترب سیاه ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ترشی ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، سیب زمینی ۲ هزار و تا ۳ هزار و ۷۰۰ تومان، شلقم ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، فلفل تند ریز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان و فلفل شیرین ۵ تا ۸ هزار تومان است.

او با اشاره به قیمت سایر اقلام صیفی در میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: قیمت هر کیلو کدو حلوایی ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمی ۲ هزار تا ۳ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، کرفس ۱ هزار تا ۳ هزار تومان، کلم سفید ۱ هزار تا ۲ هزار تومان، کلم قرمز ۱ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی انباری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، گوجه فرنگی بوته‌ای ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، لوبیا سبز ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لیمو ترش ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم بروکلی ۴ هزار تا ۱۳ هزار تومان، نارنج ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و هویج ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کارگر قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش و قورمه) را ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

نوسان چشمگیری برای بازار میوه متصور نیستیم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه و صیفی به بازار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید پیش بینی می‌شود که روند فعلی قیمت همچنان در بازار استمرار یابد و تنها ممکن است قیمت موز و آناناس به سبب نوسان نرخ ارز دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گیرد.

او در پایان تصریح کرد: طبق روال همه ساله تا چند روز مانده تا شب عید بازار میوه نوسان خاصی ندارد و همچنان در رکود و آرامش به سر می‌برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید