تبلیغ اتوپایلوت تسلا در آلمان ممنوع شد

  • خودرو
  • شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۵:۲۴
    کد خبر :731879

پس از آن‌که قاضی دادگاهی در مونیخ روز سه‌شنبه هفته‌ی گذشته ادعاهای تسلا را پیرامون تبلیغات گمراه‌کننده درباره‌ی قابلیت‌های سیستم‌های دستیار راننده این شرکت و فناوری خودرو خودران گمراه‌کننده خواند، دولت آلمان تکرار این ادعاها را ممنوع کرد. این پرونده توسط مرکز رقابت آلمان به‌عنوان یکی از سازمان‌های حامی صنعت که مأمور اجرای سیاست‌گذاری اقدامات ضد رقابتی است، به دادگاه ارجاع شد.

دادگاه مونیخ ضمن موافقت با ارزیابی این سازمان، نمایندگی تسلا در آلمان را از به‌کارگیری «تبلیغات درباره‌ی پتانسیل کامل رانندگی خودران» و «شامل اتوپایلوت» در آگهی‌های تبلیغاتی خود در آلمان منع کرد. البته تسلا می‌تواند درخواست تجدیدنظر درباره‌ی این حکم را به دادگاه ارائه دهد.

در حکم دادگاه گفته می‌شود که «چنین ادعاهایی مربوط به اقدامات گمراه‌کننده تجاری است و خریدار متوسط این‌طور تصور خواهد کرد که خودرو بدون دخالت انسان می‌تواند رانندگی کند و ممکن است این‌طور وانمود شود که چنین سیستمی اکنون در جاده‌های آلمان قانونی است». سیستم اتوپایلوت تسلا با انتقادهایی از سوی سازمان‌های قانونی در ایالات متحده آمریکا از جمله هیئت ملی ایمنی حمل‌و‌نقل مواجه شده که اظهار می‌کند این سیستم فاقد ایمنی است.

نگرانی‌ها درباره‌ی سیستم‌های دستیار راننده که می‌توانند وظایف رانندگی را بدون دخالت انسانی انجام دهند، افزایش یافته است. منتقدان معتقد هستند که چنین سیستم‌هایی رانندگان را وسوسه می‌کند تا از وظیفه و تعهد خود در کنترل تمام‌وقت وسایل نقلیه غافل شوند. تسلا گفته كه به مشتریان اطلاع داده است كه فناوری دستیار راننده اتوپایلوت یک سیستم رانندگی كاملاً خودران نیست.

سخنگوی تسلا در آلمان بلافاصله برای اظهارنظر درباره‌ی حكم روز سه‌شنبه دردسترس نبود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ماه جاری گفت که این خودروساز برقی به ساختن خودروهایی با قابلیت رانندگی خودران و بدون نیاز به دخالت راننده (سطح ۵ خودمختاری)، نزدیک شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید