تایید حمله پیامکی به اعضای مجمع از سوی مجید انصاری

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۴۹
    کد خبر :668707

به گفته او اگر چه پیامک‌ها تنوع محتوایی داشته اما ۷۰ درصد آنها شبیه به هم بوده و این طور به نظر می‌رسد که از یک مرکز واحد هماهنگ شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از دریافت حجم انبوه پیامک‌هایی با مضمون و محتوای مخالفت با تصویب لوایح مرتبط با FATF خبر داد.

 

«مجید انصاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا خبر داد که از شب گذشته حجم انبوهی از پیامک‌هایی با محتوای مخالفت با تصویب لوایح مرتبط با FATF را دریافت کرده است و این پیامک‌ها همچنان ادامه دارد.

 

به گفته او اگر چه پیامک‌ها تنوع محتوایی داشته اما ۷۰ درصد آنها شبیه به هم بوده و این طور به نظر می‌رسد که از یک مرکز واحد هماهنگ شده است.

 

سید محمد صدر عضو دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پاسخ به این سوال که آیا شما هم پیامک‌هایی با مضمون مخالفت با FATF دریافت کرده اید،گفت: بله پیامک خیلی زیاد آمده است و چون خیلی زیاد بود همه را نخواندم. ولی تعدادی را که خواندم تا حدی تهدیدآمیز بوده است و نوشته اند که خون شهدا و امام را فراموش نکنید و تصویب این لوایح به نفع نیست.

 

به گفته صدر جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز هم ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

 

سال گذشته هم در جریان بررسی لوایح مرتبط با FATF جمعی از نمایندگان از دریافت پیامک‌های تهدیدآمیز در مورد تصویب این لوایح خبر دادند.

 

گروه ویژه اقدام مالی در نشست مهرماه خود، فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ماه) را آخرین مهلت ایران خوانده و گفته است که اگر ایران تا پایان مهلت مذکور کنوانسیون پالرمو را به اجرا درنیاورده و خود را با معیارهای بین‌المللی منطبق نکند، این گروه به همه اعضای خود توصیه خواهد کرد که اقدامات تقابلی را به اجرا درآورند.

 

این ششمین بار است که نهاد مذکور به ایران فرصت می‌دهد تا اقدامات لازم را در راستای مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی انجام دهد.

 

برنامه عمل گروه ویژه اقداممالی برای ایران شامل ۴۱ توصیه بوده است که تاکنون ۳۷ مورد از این برنامه ها عملیاتی شده و از چهار توصیه تقنینی این نهاد دو مورد به تصویب رسیده و دو لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون‌های CFT و پالرمو همچنان در مجمع تشخیص مصلحت تعیین تکلیف نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید