تایرسازان به‌دنبال افزایش قیمت

    کد خبر :299259

سخنگوی انجمن صنفی تایر با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه‌های تولید اما، تایرسازان را ملزم به فروش با قیمت سال ۹۳ کردند، گفت: به دنبال افزایش قیمت هستیم و این درخواست را به سازمان حمایت ارائه دادیم.

مصطفی تنها با بیان اینکه مشکلاتی که در اغلب صنایع کشور پیش آمده صنعت تایر را نیز با آن دست به گریبانگیر است، اظهار کرد: در تامین مواد اولیه دچار مشکل هستیم، تولیدکنندگان داخلی قیمت‌ها را افزایش دادند همچنین با افزایش نرخ ارز مواد اولیه‌ای که از خارج وارد می‌شود افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه وقتی ارتباطات بانکی کشور مختل می‌شود قادر به گشایش اعتبار نیستیم و باید از طریق دیگر برای خرید مواد اولیه پول بفرستیم و زمانی که قوانین ارزی چنین پرداختی‌های را پیش بینی نکرده دچار مشکل می‌شویم، افزود: این تغییرات همگی نیاز به نقدینگی را افزایش می‌دهد و باید برای خرید بدون آل سی، برای خرید مواد اولیه پول را نقد پرداخت کنیم.

سخنگوی انجمن صنفی تایر گفت: به لحاظ ارزشی حدود ۴۵ درصد مواد اولیه صنعت تایر وارداتی است و از کشور‌های چین و هند وارد می‌شود، البته در گذشته از اروپا نیز وارد می‌شد.

تنها با بیان اینکه همه نیاز‌ها را نمی‌توانیم با ارز ۴۲۰۰ تامین کنیم گفت: در گذشته قرارداد‌هایی داشتیم که پرداخت آن‌ها به زمان حال موکول شده بود و اکنون فکری برای پرداخت آن‌ها از سوی سیستم بانکی کشور نشده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در کشور ۲۶۰ هزار تن تولید تایر داریم، تصریح کرد: ۷۷ درصد نیاز کشور را تولیدات داخلی تامین می‌کنند.

سخنگوی انجمن صنفی تایر گفت: تایر در کشور با استاندارد‌های بالای دنیا در حال تولید است و پنج درصد تولیدات داخلی به خارج از کشور صادر می‌شود.

تنها درباره قیمت تایر خاطرنشان کرد: در حالی که هزینه تولید افزایش داشته اما، صنعت تایر را الزام کردند با قیمت سال ۹۳ کالا بفروشند و با این روند کارخانه‌ها متضرر می‌شوند.

وی تاکید کرد: به دنبال افزایش قیمت هستیم و این درخواست را به سازمان حمایت ارائه دادیم و منتظر نتیجه هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید