تاثیر کمیته اقدام مشترک بر قیمت مرغ و تخم مرغ/ تثبیت قیمت ها مهمترین هدف برگزاری

    کد خبر :867330
کمیته اقدام مشترک

یکماه از برگزاری نخستین جلسه کمیته اقدام مشترک برای نظارت بر بازار می گذرد و حالا وزیر دادگستری از تأثیرگذاری تصمیمات این کمیته بر نرخ مرغ و تخم مرغ و همچنین تثبیت قیمت‌ها خبر می دهد.

«بازتاب»؛ کمیته اقدام مشترک برای نظارت بر بازار، از آبان ماه سالجاری با هدف بررسی سیستم قیمت‌گذاری، نظارت بر قیمت‌ها، نحوه باز دارندگی متخلفان، نظارت بر اقلام و هماهنگی‌های بیشتر در سطوح ملی و استانی هر هفته تشکیل جلسه داده است.

امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری با تاکید بر برگزاری این کمیته درباره نحوه نظارت بر بازار از طرف سازمان تعزیرات برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به ویژه نرخ کالاهای اساسی، گفت:دراین زمینه تصمیمات خوبی برای بهتر شدن نظارت‌ها و هم افزایی بین دستگاه‌ها صورت گرفته  است.

به گزارش ایسنا، او تصریح کرد: کمیته اقدام مشترک متشکل از نمایندگان سه وزارتخانه جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات وزارت دادگستری به همراه نماینده اصناف و بسیج اصناف به منظور تشدید نظارت‌های اصناف و مردم است که هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد.

رحیمی اضافه کرد: این کمیته مصوبات ستاد تنظیم بازار که زیر نظر معاون اول بوده را اجرا و پیاده سازی می‌کند.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه امیدواریم انسجام ایجاد شده در نظارت بر بازار تأثیر بسزایی داشته باشد، گفت: البته این تأثیر وجود داشته و در نرخ مرغ و تخم مرغ هم تثبیتی صورت گرفته و نظارت بهتر شده است.

روز گذشته هم وزیر کشور در اظهاراتی اعلام کرد که با فعال شدن کارگروه اقدام مشترک در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها دست واسطه‌های غیرضرور و دلال‌هایی که در افزایش قیمت ها دخیل هستند حذف، و قیمت‌ها هم تثبیت خواهد شد.

احمد وحیدی درباره ضمانت اجرای تصمیمات جلسات کارگروه مشترک تنظیم بازار گفت: مقرر شده که ساز و کاری قوی برای اجرای این تصمیم طراحی شود که با امکان بهتر از طریق نظارت بر گلوگاه‌هایی که ایجاد اشکال می‌کنند، تعداد کالاهای بیشتری از مرجع قیمت‌گذاری مورد توجه و کنترل قرار بگیرد.

او اضافه کرد: این تصمیمات و مباحث فرایندی است که انتظار می رود نتایج دلخواه در جهت آرامش و امنیت مردم از آن حاصل شود.

کمیته اقدام مشترک برای نظارت بر بازار متشکل از نمایندگان وزارت دادگستری، جهاد کشاورزی و صمت است و هماهنگی های لازم را انجام می‌دهد تا اقدامات دستگاه ها، همدیگر را خنثی نکنند و با هم افزایی بیشتر بتوانند بر بازار نظارت داشته باشند تا ثبات در بازار اتفاق بیافتد و اگر تخلفی مشاهده شد، با سرعت به آن رسیدگی شود.


0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید