بی‌توجهی به آموزش‌ علت بروز مشکلات‌ زیست‌محیطی

    کد خبر :471023

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اموزش‌های محیط زیستی به دانش‌اموزان گفت: دانش‌اموزان سفیران محیط زیست هستند.
کیومرث کلانتری در جشنواره دانش‌آموزی هوای پاک که در مدرسه آرمینه مصلی نژاد برگزار شد، اظهار کرد: روز ۲۹ دی ماه در تقویم ایران از ۲۴ سال پیش به نام روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان سفیران محیط زیست هستند، گفت: هر خانواده‌ای در جمع خود حداقل یک دانش‌آموز دارد و اگر نسل آینده را نسلی مسئولیت‌پذیر در قبال محیط زیست به بار نیاوریم کیفیت محیط زیست را بیش از پیش از دست می‌دهیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان حق دارند از هوای سالم بهره‌مند باشند، گفت: بسیاری از مشکلات محیط زیستی کشور به دلیل توجه نکردن به آموزش‌های محیط زیستی به کودکان و خردسالان است.

کلانتری با بیان اینکه خوشبختانه امروزه ارتباط محیط زیست با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش افزایش داشته است، اظهار کرد: به همین دلیل کتاب انسان و محیط زیست برای آموزش به کودکان در مدارس تدوین شده است و در طول سال آموزش‌های محیط زیستی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه در شهر تهران ۴ میلیون خودرو و ۳ میلیون موتور سیکلت تردد می‌کند، تاکید: استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه باید گسترش پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید