بورل: بسته تحریمی علیه ایران روی میز است

    کد خبر :947148
بورل: بسته تحریمی علیه ایران روی میز است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار ادعاها و اظهارات مداخله‌جویانه درباره حوادث اخیر از بسته تحریمی جدید علیه ایران خبر داد که در دست بررسی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار دارد.

«جوسپ بورل» صبح دوشنبه در آستانه نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا افزود که این تحریم‌ها در حمایت از حوادث اخیر ایران است و در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود در امور ایران ابراز امیدواری کرد که در جلسه امروز تصویب شود.

وی افزود که امروز درباره سایر مسائل پیرامون روابط با ایران هم بحث خواهد شد.

بورل در پاسخ به سوالی درباره ادعای استفاده از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین نیز گفت که این موضوع در جلسه مورد بحث قرار خواهد گرفت. وی عنوان کرد: ما به دنبال شواهد محکمی خواهیم بود که ایران با قوی‌ترین لحن ممکن آن را رد کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تاثیر وضع تحریم‌ها بر توافق هسته‌ای هم ادعا کرد که تحریم‌ها با آنچه او “سرکوب معترضان ایرانی خواند” مرتبط است.

بورل اضافه کرد: این بسته تحریمی (از قبل) مورد بحث قرار گرفته و آماده شده است و اطمینان دارم که امروز تصویب می‌شود.

بورل در بخش دیگری از اظهارات خود به اهمیت برجام اشاره کرد و گفت که این توافق «همواره برای من منشاء امنیت در منطقه (غرب آسیا)، برای ما در اروپا و فراتر از آن بوده است»
وی اضافه کرد: همانطور که می‌دانید مذاکرات در هفته‌های اخیر متوقف شده و انتظار حرکتی (در این زمینه) ندارم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به عامل اصلی وضع موجود در اجرای برجام و اینکه کدام کشور همچنان قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توافق هسته‌ای را نقض می‌کند، افزود: (وضع موجود) مایه تاسف است چون ما خیلی به توافق نزدیک بودیم. باید صبر کنیم.

بورل درحالی نسبت به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران ابراز امیدواری کرده که وزیر امور خارجه کشورمان درباره تبعات این اقدام هشدار داده است.

حسین امیر عبداللهیان جمعه گذشته در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است. اینجا سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست. ایران لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار منطقه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور افزود: البته ما به چارچوب بزرگ تری برای همکاری اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران نگاه می کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم اروپایی ها با رویکردی واقع بینانه به موضوع بنگرند.

ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید