بهترین ساعت‌ هوشمند سال 2023

    کد خبر :960978
ساعت‌ هوشمند

شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید ساعت هوشمند فعالیت دارند، گجت پوشیدنی که برخلاف سالیان گذشته قابلیت‌های بسیاری به مخاطب خود ارائه می‌دهد.

بازتاب- هرسال شاهد معرفی ساعت هوشمند جدید و متنوعی هستیم که اگرچه همگی یک ماهیت مشترک دارند، اما از طراحی متفاوت و برخی ویژگی‌های خاص دیگر بهره می‌برند. همین چند سال پیش، موضوع خرید یک ساعت هوشمند نامشخص بود. بازار به اندازه امروز اشباع نشده بود و امکانات محدودتر. امروزه، دنیای پوشیدنی‌ها مملو از گزینه‌های مختلف با کیفیت بالا است و چند بازیکن کلیدی مانند اپل واچ، سامسونگ گلکسی واچ و فیت‌بیت ورسا، با ویژگی‌های هوشمند راه را به سمت جلو بسته‌اند.

 به احتمال زیاد، اگر در حال خواندن این مقاله هستید، قبلاً به این نتیجه رسیده‌اید که زمان آن رسیده هر چیزی را که روی مچ دست خود دارید ارتقا دهید، چه یک ساعت استاندارد یا یک ساعت هوشمند قدیمی. صرف نظر از اینکه در کدام دسته قرار می‌گیرید، فهرست عواملی که می‌خواهید قبل از تصمیم‌گیری در مورد بهترین ساعت هوشمند جهت خرید در نظر بگیرید، طولانی است و ما به شما کمک می کنیم آن را بهتر درک کنید.

در یک ساعت هوشمند به دنبال چه چیزی باشیم

سازگاری

اپل واچ‌ها فقط با آیفون‌ها سازگاری دارند، در حالی که دستگاه‌های Wear OS هم با iOS و هم اندروید خوب سازگارند. ساعت‌های هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ، گارمین، فیت بیت و دیگر برندها نیز با اندروید و iOS سازگار هستند، اما باید یک برنامه همراه نصب کنید.

سیستم‌عامل ساعت هوشمند همچنین نوع و تعداد برنامه‌های روی ساعتی که به آن‌ها دسترسی خواهید داشت را تعیین می‌کند. با این حال، بسیاری از این موارد مفید نیستند، بنابراین باید در خرید ساعت دقت داشت.

قیمت

بهترین ساعت های هوشمند معمولا بین 300 تا 400 دلار قیمت دارند. در مقایسه با ساعت های هوشمند مقرون به صرفه که قیمتی بین 100 تا 250 دلار داشته، این دستگاه‌های گران‌تر شامل ویژگی‌های تناسب اندام، موسیقی و ارتباطات پیشرفته می‌شود. آنها همچنین اغلب شامل مزایایی مانند ردیابی GPS داخلی، ذخیره‌سازی موسیقی و NFC شده، که دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه معمولاً چنین نیستند.

برخی از شرکت‌ها ساعت‌های تناسب اندام تخصصی می‌سازند: این ساعت‌ها به راحتی می‌توانند قیمتی معادل ۵۰۰ دلار داشته باشند و ما آنها را فقط به ورزشکاران جدی توصیه می‌کنیم. ساعت‌های هوشمند لوکس برندهایی مانند TAG Heuer و Hublot نیز می‌توانند قیمت‌های بسیار بالایی داشته باشند، اما ما هیچ‌یک از آنها را تایید نمی‌کنیم. این دستگاه‌ها می‌توانند بیش از 1000 دلار قیمت داشته باشند و قطعا خرید آنها منصفانه نیست.

عمرباتری

عمر باتری همچنان یکی از بزرگ‌ترین شکایات ما در مورد ساعت‌های هوشمند است، اما اخیراً این امید وجود دارد. می‌توانید دو روز کامل از ساعت‌های اپل و اکثر دستگاه‌های Wear OS انتظار داشته باشید. ساعت‌هایی که از پردازنده Snapdragon Wear 3100 استفاده می‌کنند دارای حالت‌های باتری طولانی‌تری هستند که وعده شارژ تا پنج روز را می‌دهند، اگر بخواهید اکثر ویژگی‌های هوشمند را غیر از نمایش زمان خاموش کنید. پردازنده‌های نسل بعدی Wear 4100 و 4100+ اسنپدراگون در سال 2020 معرفی شدند، اما تنها تعداد کمی از دستگاه‌ها  که برخی از آنها هنوز در دسترس نیستند تا کنون از آنها استفاده می‌کنند.

 مدل‌های دیگر می‌توانند پنج تا هفت روز دوام بیاورند، اما معمولاً ویژگی‌های کمتر و نمایشگرهای با کیفیت پایین‌تری دارند. در همین حال، برخی از ساعت‌های تناسب اندام می‌توانند هفته‌ها با یک بار شارژ دوام بیاورند.

اکنون چند ساعت هوشمند از شارژ سریع‌تر نیز پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال، اپل وعده می‌دهد که سری 7 می‌تواند تنها در 45 دقیقه از صفر به 80 درصد انرژی برسد و در 75 دقیقه به شارژ کامل. ساعت OnePlus حتی سریع‌تر است و تنها در 10 دقیقه از صفر به 43 درصد می‌رسد.

ارتباط

هر ساعت هوشمندی که ارزش بررسی دارد، هشدار تماس، پیامک و اپلیکیشن را به مچ دست شما ارائه می‌کند. هشدارهای تماس و پیامک به خودی خود توضیحی هستند، اما اگر این هشدارها برای شما اهمیت زیادی دارند، ساعتی با LTE در نظر بگیرید. آنها گران‌تر از همتایان خود که فقط WiFi دارند، هستند، اما اتصال داده به ساعت هوشمند اجازه می‌دهد تماس‌ها را دریافت کند و همین کار را با پیام‌های متنی، بدون تلفن شما در نزدیکی انجام دهد. تا آنجایی که هشدارهای اپلیکیشن‌ها پیش می‌آیند، تحویل دادن آن‌ها به مچ دست به شما اجازه می‌دهد نگاهی به صفحه ساعت بیندازید و ببینید که آیا در حال حاضر به طور قطعی نیاز به بررسی گوشی خود دارید یا خیر.

ردیاب تناسب اندام

ردیابی فعالیت دلیل بزرگی است که مردم به ساعت‌های هوشمند روی می‌آورند. یک ساعت همه منظوره باید به عنوان یک ردیاب تناسب اندام عمل کند، گام‌ها، کالری‌ها و تمرینات شما را ثبت کند، و بیشتر گجت‌های پوشیدنی‌های امروزی دارای حسگر ضربان قلب نیز هستند.

بسیاری از ویژگی‌های تناسب اندام ساعت‌های هوشمند شامل GPS داخلی است که برای ردیابی مسافت جهت دویدن و دوچرخه سواری مفید است. شناگران چیزی مقاوم در برابر آب می‌خواهند و خوشبختانه اکثر دستگاه‌های همه منظوره اکنون می‌توانند حداقل غوطه‌ور شدن در استخر را تحمل کنند.

برخی از ساعت‌های هوشمند شرکت‌هایی مانند گارمین بیشتر از سایرین بر تناسب اندام متمرکز هستند و تمایل دارند ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند ردیابی واریانس ضربان قلب، تخمین زمان بازیابی، نقشه‌های داخلی و غیره را ارائه دهند.

ردیابی سلامت در ساعت‌های هوشمند نیز طی سال‌ها شاهد پیشرفت‌هایی بوده است. هر دو دستگاه Apple و Fitbit می‌توانند سطح اکسیژن خون را تخمین بزنند و ECG را اندازه‌گیری کنند. اما هر چه ساعت هوشمند مقرون به صرفه‌تر باشد، احتمال کمتری دارد که این نوع ویژگی‌های ردیابی سلامت را داشته باشد. اگر جمع‌آوری آن نوع داده برای شما مهم است، باید برای این امتیاز هزینه کنید.

موسیقی

ساعت شما نه تنها می‌تواند دویدن‌های صبحگاهی شما را ردیابی کند، بلکه می‎تواند در حین ورزش موسیقی نیز پخش نماید. بسیاری از ساعت‌های هوشمند به شما امکان می‌دهند موسیقی خود را به صورت محلی ذخیره کنید، بنابراین می‌توانید هدفون‌های بی‌سیم را متصل کنید و بدون همراه داشتن تلفن خود به آهنگ‌ها گوش دهید. آنهایی که حافظه داخلی برای موسیقی ندارند معمولاً دارای کنترل‌های موزیک در ساعت هستند، بنابراین می‌توانید پخش را بدون خارج کردن تلفن خود کنترل کنید. اگر ساعت شما LTE دارد، ذخیره محلی لازم نیست و می‌توانید موسیقی را مستقیماً از ساعت به هدفون‌های متصل شده خود پخش کنید.

نمایشگر همیشه روشن

اکثر ساعت‌های هوشمند پرچم‌دار امروزی دارای نوعی صفحه نمایش همیشه روشن هستند، خواه یک ویژگی پیش‌فرض باشد یا تنظیمی که می‌توانید آن را فعال کنید. به شما این امکان را می‌دهد که نگاهی به ساعت خود بیندازید تا زمان و هر اطلاعات دیگری را که تنظیم کرده‌اید روی صفحه ساعت نمایش دهد بدون اینکه مچ دست خود را بلند کنید، به تماشا آن بپردازید.

 این بدون شک عمر باتری دستگاه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما خوشبختانه اکثر حالت‌های همیشه روشن، روشنایی نمایشگر را کم می‌کنند تا بی جهت در اوج مصرف کار نکرده و متاسفانه مدل‌های ارزان از این ویژگی برخوردار نیستند.

NFC

بسیاری از ساعت‌های هوشمند دارای NFC هستند که به شما امکان می‌دهند بدون کیف پول، هزینه‌هایی را بپردازید. پس از ذخیره اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی خود، می‌توانید ساعت هوشمند خود را روی یک خواننده NFC نگه دارید تا هزینه یک فنجان قهوه را در راه بازگشت به خانه از دویدن بپردازید. به خاطر داشته باشید که ساعت‌های مختلف از سیستم‌های پرداخت متفاوتی استفاده می‌کنند: ساعت‌های اپل از Apple Pay، دستگاه‌های Wear OS از Google Pay، دستگاه‌های سامسونگ از Samsung Pay و غیره استفاده می‌کنند.

Apple Pay یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های پرداخت NFC است که از چندین بانک و کارت اعتباری در 72 کشور مختلف پشتیبانی می‌کند، در حالی که سامسونگ و Google Pay در مناطق کمتری کار می‌کنند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که هر دو پشتیبانی پرداخت NFC بسته به دستگاه و همچنین برای سیستم‌های سامسونگ و گوگل متفاوت است.

بهترین ساعت:

اپل واچ

ساعت‌ هوشمند

اپل واچ از زمان معرفی در سال 2015 به قوی‌ترین ساعت هوشمند تبدیل شده است. این انتخاب بی‌معنا برای کاربران آیفون است و ما شما را به خاطر تغییر به آیفون صرفاً برای استفاده از Apple Watch قضاوت نمی‌کنیم. آخرین مدل، اپل واچ سری 8، دارای ویژگی‌های ردیابی تناسب اندام است که نیازهای مبتدیان و ورزشکاران جدی را برآورده می‌کند. همچنین تشخیص می‌دهد که آیا شما در تصادف اتومبیل بوده‌اید، می‌تواند آزمایشات ECG را انجام دهد و سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند.

به علاوه، این ساعت هوشمند اپل NFC، حافظه داخلی موسیقی و بسیاری از برنامه‌های مفید و همچنین راه‌های مختلفی برای پاسخ به پیام‌ها ارائه می‌دهد. تفاوت زیادی بین سری 8 و سری 7 که قبل از آن آمده بودند وجود ندارد. طراحی تا حد زیادی بدون تغییر است و در حالی که اپل واچ سری 8 تحت چیپ S8 SiP جدیدتر عمل می‌کند، در آزمایش ما به طرز چشمگیری سریع‌تر احساس نمی‌شود. کمی بیشتر دوام آورد و ما تحت تاثیر حالت جدید کم مصرف قرار گرفتیم که ساعت را پس از کاهش 20 درصدی عمر باتری، دو ساعت دیگر ادامه داد.

اکنون دو گزینه دیگر در دو طرف طیف وجود دارد. اپل واچ اولترا جدید احتمالاً برای اکثر مردم بیش از حد گران است، اما دارای تعداد زیادی ویژگی اضافی مانند ضد آب اضافی برای ردیابی غواصی، GPS دقیق‌تر و بزرگ‌ترین باتری اپل واچ تا به امروز است. این ساعت بیشتر برای افرادی بوده که در فضای بیرون فعالیت دارند.

از طرف دیگر، اپل  Watch SE با قیمت 250 دلاری نسبت به سری 8 از ویژگی‌های کمتری برخوردار است، اما احتمالاً برای اکثر افراد کافی خواهد بود. ما در واقع Watch SE را بهترین گزینه برای اولین خریداران ساعت هوشمند یا افرادی با بودجه سخت گیرانه می‌دانیم. شما تمام ویژگی‌های اصلی Apple Watch و همچنین مواردی مانند تشخیص سقوط و تصادف، نظارت بر نویز و SOS اضطراری را دریافت خواهید کرد، اما باید بدون مزایای سخت‌افزاری پیشرفته‌تر مانند نمایشگر همیشه روشن، حسگر اکسیژن خون، این کار را انجام دهید. یک مانیتور ECG و یک سنسور دمای پوست.

بهترین گزینه اقتصادی:

فیت بیت Versa 2

ساعت‌ هوشمند

کاهش 400 دلار در ساعت هوشمند برای همه امکان پذیر نیست، به همین دلیل است که ما Fitbit Versa 2 را به عنوان بهترین گزینه زیر 200 دلار توصیه می‌کنیم. این ساعت ارزان قیمت مورد علاقه ما است زیرا مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را با قیمت عالی ارائه می‌دهد. شما همه این موارد ضروری را دریافت می‌کنید: توانایی‌های ردیابی ورزش فیت‌بیت (از جمله تشخیص تمرین خودکار)، ردیابی خواب، مقاومت در برابر آب، GPS متصل، ردیابی اکسیژن خون و عمر باتری شش روزه. همچنین از Fitbit Pay با استفاده از NFC پشتیبانی می‌کند و دارای آمازون الکسای داخلی برای دستورات صوتی است. در حالی که Versa 2 معمولاً 150 دلار قیمت دارد، ما آن را تا 100 دلار هم شاهد بودیم.

بهترین مدل برای کاربران اندرویدی:

گلکسی واچ 5 سامسونگ

ساعت‌ هوشمند

ممکن است سامسونگ به‌روزرسانی‌های زیادی را برای آخرین نسخه گلکسی واچ محبوب خود انجام نداده باشد، اما این بدان معنا نیست که واچ 5 هنوز بهترین ساعت هوشمند برای کاربران اندرویدی نیست. بهبودهایی مانند صفحه‌نمایش بادوام‌تر و انحنای اصلاح‌شده هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسند، اما واچ 5 را انعطاف‌پذیرتر و قابل اعتمادتر می‌کنند. به‌علاوه، Galaxy Watch جامع‌ترین ردیابی سلامت و تناسب اندام را در Wear OS ارائه می‌کند و این شرکت امسال یک ویژگی آموزش خواب را اضافه کرد که قرار است به شما کمک کند به سمت استراحت بهتر بروید.

اگر به ساعت‌های بزرگ اهمیتی ندارید، Galaxy Watch 5 Pro را در نظر بگیرید. 450 دلار گران‌تر است، اما با یک قاب تیتانیومی بزرگ‌تر 45 میلی‌متری، صفحه نمایش بادوام‌تر و باتری بزرگ‌تر عرضه می‌شود. اگرچه سامسونگ این ساعت هوشمند اندرویدی را به عنوان دستگاهی برای فضای باز به بازار عرضه می‌کند، بهتر است آن را به عنوان یک ساعت بزرگ با دوام بیشتر از مدل استاندارد در نظر بگیرید. تمام ویژگی‌های نسخه‌های 40 میلی‌متری و 44 میلی‌متری را دارد، با این تفاوت که از فرمت مسیر GPX برای تمرینات ورزشی پشتیبانی می‌کند تا بتوانید هنگام پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مسیرهای گام به گام را دریافت کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید