بهترین زمان برای کاشت انواع نهال گردو در ارومیه

    کد خبر :966751

یکی از مهمترین سوالاتی که معمولاً کشاورزان عزیز شهر ارومیه از ما می‌پرسند این است «بهترین زمان برای کاشت انواع نهال گردو در شهر ارومیه چه زمانی است؟» برای دریافت پاسخ این سال بهتر است با ما همراه باشید.

آشنایی با مراحل کاشت نهال گردو در ارومیه

اگر یک کشاورز بهترین رقم نهال گردو را خریداری کرده و در حاصلخیز خاک آن را کشت کند، بهترین آب و هوا نیز شامل آن شود اگر اصول و طریقه کاشت نهال گردو را به خوبی رعایت نکند مطمئن باشید دچار مشکلاتی خواهد شد و نهال گردو به خاطر شوک وارده به آن ممکن است باردهی آن چند سال دیرتر اتفاق بیفتد، از این رو ما توصیه می‌کنیم به هنگام خرید نهال گردو در ارومیه من از مسئولین و کارشناسان نهالستان راهنمایی‌های لازم را جهت کاشت نهال گردو در ارومیه کسب کنید.

 

ویژگی‌های مرغوبترین انواع نهال گردو در ارومیه

بهتر است که قبل از اینکه به بهترین زمان کاشت نهال گردو در شهر ارومیه ( https://bartarnahal.ir/urmia-walnut-seedlings ) بپردازیم، در مورد مرغوبترین انواع نهال گردو که مختص کاشت شهر ارومیه است برای شما ارائه دهیم، از نظر مهندسین گیاهپزشکی انواع نهال گردو در ارومیه به هنگام خرید باید شرایط زیر را داشته باشد تا باردار مطمئن شود که نهاد خریداری شده مرغوب است.

♦ خریداری شده حتما دارای لیبل و شناسه باشد.

نهال گردوی خریداری شده گواهی سلامت داشته و نیاز سرمایه خود را گذرانده باشد.

♦ تا جایی که توصیه شده است به جای نهال‌های بذری نهال‌های پیوند شده را خریداری کنید.

♦ نهال گردوی خریداری شده حداقل نیم متر و حداکثر یک متر ارتفاع داشته باشد.

♦ حتماً به قسمت پیوند نهال دقت کنید که هیچ گونه زخم، سیاه شدگی و یا حالت غیر متعارف نداشته باشد.

♦ از لحاظ ظاهر نهال به صورت کاملا عمود باشد از خرید نهال‌هایی که حالت پیچ خوردگی خمیدگی و یا زاویه دار هستند پرهیز کنید.

♦ ریشه‌های نهال دقت کنید که گره خوردگی چروک شدن و یا پوسیدگی نداشته باشد.

♦ به این موضوع هم دقت داشته باشید که نه این نهال خریداری شده بزرگتر از ۲ سال نباشد.

♦ برحسب نوع نهال گردوی خریداری شده نوع گرده افشانی آن را نیز مشخص کنید.

اگر شما نهال را به صورت اینترنتی خریداری می‌کنید، و نمی توانید در نهالستان حضور داشته باشید پس موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

♦ نهالستان عرضه کننده حتماً مجوز رسمی از جهاد کشاورزی داشته باشد.

♦ نهال را به صورت تضمین کیفیت خریداری کنید تا پس از تحویل گرفتن نهاد اگر مشکلی پیش آمد با مسئول نهالستان در تماس باشید تا بلافاصله مشکل را رفع کند.

از اینرو توصیه می‌شود حتماً نهال مرغوب را از مراکز تولید کننده و معتبرترین نهالستان گردو در ارومیه که سابقه طولانی در این زمینه دارند خریداری کنید، البته بهتر است قبل از خرید این نهال حتماً با مشاوره این نهالستان‌ها در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم در این زمینه را کسب کنید.

بهترین زمان برای کاشت انواع نهال گردو در ارومیه

اینکه بخواهیم به طور دقیق یک زمان معین برای کشت انواع نهال گردو مشخص کار چندان آسانی نمی باشد چون شما برای روزی را که برای کاشت نهال در نظر می‌گیرید باید دارای شرایط خاصی باشد، از این رو توصیه می‌شود چند روز قبل از کاشت نهال در باغ حتما اخبار مربوط به هواشناسی را پیگیری کنید تا در شرایط جوی که کاملاً ثابت و مناسب است نهال گردو را کاشت کنید، برای این کار روزی را انتخاب کنید که شرایط زیر را نداشته باشد.

♦ وزش سنگین باد باعث می‌شود نهال تازه کاشته شده تکان‌های خیلی شدید داشته و دچار تنش‌های آب و هوایی شود.

♦ روز برفی: چون نهال‌ها تازه و جوان هستند در هفته‌ای که برف باریده است امکان یخبندان نهال‌ها وجود دارد.

♦ برودت هوا: گاهی در اواخر فصل زمستان و یا اواخر فصل پاییز برودت هوای ناگهانی اتفاق می‌افتد و همین امر باعث می‌شود تا نهال ریشه‌های نهال تازه کاشته شده به خاطر سرمای شدید دچار یخ زدگی شود.

♦ روزهای بارانی: روزهای بارانی زوج‌های چندان مناسبی برای کاشت نهال گردو نیست.

دومین مورد که در زمان کاشت نهال گردو ( https://bartarnahal.ir/walnut-seedlings ) باید به آن دقت داشته باشید ریشه‌های نهال گردو است، معمولاً نهال گردو به دو صورت به بازار عرضه می‌شود ریشه‌های لخت و نهال به صورت گلدانی

خرید نهال گلدانی گردو

کاشت نهال گلدانی در هر زمان از سال امکان پذیر است، ولی زمانی که نهال خواب است بهتر است که نهال به صورت ریشه لخت کاشت شود، کاشت نهال ریشه لخت گیرایی بالاتری دارد، چون نهال‌ها در زمین آزاد کاشت شده و ریشه خوب می‌اندازند، نهال‌های کاشت شده در گلدان فضای محدودی برای رشد دارند و ریشه‌های آن‌ها تحت فشار هستند.

کاشت نهال‌های گلدانی بهتر است بعد از عید که نهال ریشه لخت نمی‌توان کاشت کرد انجام شود، بعد از برج دو تا برج سه نهال‌ها که بیدار هستند می‌توان اقدام به کاشت نهال گلدانی نمود، توصیه می‌شود که در تابستان اقدام به کاشت نهال نشود.

خرید نهال ریشه لخت

توصیه می‌شود نهال گردوی که دارای ریشه لخت است در زمان خواب آن کاشته شود از این رو بهترین فصل برای کاشت نهال ریشه لخت اواخر فصل پاییز تا اواخر فصل زمستان تخمین زده اند، البته در شهر ارومیه که منطقه کوهستانی است و درختان دیرتر بیدار می‌شوند اوایل فصل بهار یعنی نیمه اول فروردین ماه می‌توان این نهال را کاشت، از نظر متخصصین بهترین زمان در شهر ارومیه کاشت نهال گردو با ریشه لخت اواخر فصل پاییز است، چون باعث می‌شود این نهال‌ها یک سال زودتر باردهی خود را آغاز کنند.

مهم‌ترین نکات برای کاشت نهال گردو در شهر ارومیه

از آنجایی که شهر ارومیه یک شهر کوهستانی است بیشتر مزارع دارای شیب‌های متفاوت هستند از اینرو توصیه می‌شود قبل از احداث باغات گردو در این شهر الگوی کاشت آن را توسط مهندسین کشاورزی و مشاورین متخصص تهیه کنید، برای این کار می‌توانید از نهالستان معتبری مانند برتر نهال ( bartarnahal.ir ) که نهال‌های خود را خریداری کرده‌اید کمک بخواهید، مشاوران آنها در هر لحظه آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی برای کاشت نهال گردو در محوطه باغ شهر ارومیه هستند.

نکات بعدی برای کاشت نهال گردو در این شهر موارد زیر هستند:

♦ فاصله میان درختان در یک باغ

♦ عمق چاله گودهای کنده شده

♦ میزان رطوبت خاک به هنگام کاشت و آبیاری بعد از آن

♦ استفاده از اسید هیومیک

♦ عملیات صحیح پرالیناژ

♦ استفاده از گیمه به هنگام کاشت نهال جهت ثابت کردن آن

کلام آخر

از آنجایی که گردو یکی از مهم‌ترین نهال‌های خریداری شده در بین کشاورزان شهر ارومیه است، پس برای کشاورزان و باغداران این شهر مهم است تا نهال گردو را با چه شرایط و ویژگی‌های خاصی از کدام نهالستان تهیه کنند، خوشبختانه بزرگترین نهالستان شمال غرب کشور در شهر میاندوآب و در همسایگی شهر ارومیه قرار دارد.

کسانی که می‌خواهند به صورت حضوری از این نهالستان دیدن کنند به راحتی می‌توانند به آدرس نهالستان مراجعه کرده و با انواع نهال گردو آشنا شوند، ولی کشاورزانی که به دنبال خرید اینترنتی و آنلاین جهت حذف هزینه‌های اضافی هستند، می‌توانند با درگاه‌هایی که در زیر وجود دارد با مهندسین و کارشناسان متخصص در تماس باشند.

باغداران برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم در اینباره قادر هستند درخواست کاتالوگ شرکت را بصورت آنلاین کرده با تمام ویژگی‌های نهال گردو و دیگر نهال‌های موجود در این نهالستان آشنا شده و آخرین قیمت نهال را استعلام بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید ازطریق لینک زیر درباره انواع نهال گردو ارومیه اطلاعات مناسبی به دست بیاورید :

https://digiro.ir/%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%88

راه های ارتباطی:

09141832393

09144501003

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. رضا صمدی گفت:

    سلام خسته نباشید من یه زمین دارم روستا در شهرستان خوی طرف مرز ترکیه هوای سردی داریم فروردین و اردیبهشت ما برف داریم بنظر کارشناسان محترم چه درختی بکاریم بتونیم برداشت خوبی داشته باشیم متشکرم از راهنماییتون صمدی هستم

دیدگاهتان را بنویسید