بهبود بازارهای آسیایی در سایه رشد تجارت چین

    کد خبر :706417

به نقل از رویترز، در معاملات امروز، شاهد رشد بورس‌های آسیایی تحت تاثیر بهبود اوضاع اقتصادی و تجاری در چین بودیم.

معاملات آتی بورس آمریکا در آسیا مثبت شد. البته شیوع ویروس کرونا و تاثیرات احتمالی آن بر اقتصاد جهانی، طی ماه‌های آینده عاملی است که همچنان سهامداران را نگران نگه داشته است.

بورس نیکی ژاپن 70 واحد بالا رفت و S&P500 مینی سه دهم درصد رشد کرد.

امروز تمام توجهات معطوف به گزارشات درباره تجارت خارجی چین است که انتظار می‌رود ثابت کند صادرات چین در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا، و تعطیلی بنگاه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در سراسر چین، 14 درصد سقوط کرده باشد.

در واقع برخی کارشناسان معتقدند، هر گونه خوشبینی نسبت به کاهش روند شیوع کرونا در شهرهای جهان که بیشترین آسیب را از آنها دیده‌اند با نگرانی نسبت به طول کشیدن بازگشت فعالیت‌های اقتصادی به حالت طبیعی خنثی می‌شود.

کارشناسان مؤسسه جی‌پی مورگان، نیز می‌گویند: نشانه‌های روند کاهشی ابتلا به کرونا، حداقل در برخی مناطق جهان، شروع شده و حالا صحبت سر این است که چه زمانی محدودیت‌ها بر فعالیت‌های اقتصادی کاهش خواهد یافت.

به گزارش فارس،در معاملات روز گذشته، در بورس وال استریت، دو شاخص داوجونز و S&P500 منفی شدند اما رشد 6.2 درصدی سهام آمازون، باعث شد تا شاخص نزدک رشد کند.

در بازار آسیا کاهش صادرات چین، به تقویت این نگاه که اقتصاد جهانی در حال رفتن به یک رکود است، کمک خواهد کرد و این در حالی است که شاهد اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی بی‌سابقه طی دو ماه گذشته از سوی کشورهای جهان، هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید