بهای امروز نفت در بازارهای جهانی

    کد خبر :673403

در حالی که نگرانی ها از رویارویی نظامی میان ایران و آمریکا کاهش یافته است قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود، هرچند که اعلام امضای توافق تجاری میان آمریکا و چین در هفته جاری که می تواند موجب افزایش تقاضا برای انرژی شود مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 13 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 64 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 9 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 58 دلار و 95 سنت رسید.

پس از ترور سردار سلیمانی توسط پهپاد متجاوز امریکایی در بغداد و عملیات انتقام جویانه ایران قیمت نفت به شدت افزایش داشت، اما پس از آن و با کاهش سطح تنش میان طرفین قیمت نفت نیز رو به کاهش گذاشت.

قیمت نفت در اوایل هفته گذشته به بالای 70 دلار رسیده بود، اما در پایان معاملات هفتگی به زیر 65 دلار سقوط کرد، هرچند که وضعیت در خاورمیانه همچنان پرتنش است.

ارتش عراق اعلام کرد، در حمله به یک پایگاه هوایی عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر بوده اند، 4 سرباز عراقی زخمی شده اند.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «تنش های ژئوپلتیک این هفته محل اصلی تمرکز سرمایه گذاران خواهد بود.»

در همین حال، با توجه به احتمال کاهش تنش تجاری بین آمریکا و چین، دو مصرف کننده عمده نفت جهان، قیمت ها کاهش بیشتری را شاهد نبوده است. فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین قرار است روز چهارشنبه در واشنگتن امضا شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید