بنتلی کنتیننتال GT اسپید ۲۰۲۱ معرفی شد

    کد خبر :795830

نسخه اسپید نسل جدید بنتلی کنتیننتال GT، مجهز به پیشرانه ۶ لیتر W12 با قدرت ۶۵۰ اسب ‌بخار است و ۳٫۵ ثانیه بعد از شروع حرکت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروسازی بنتلی، صد و یک سال پیش آغاز به کار کرد. این برند بریتانیایی حالا یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن محسوب می‌شود؛ اما وفادار به سبک طراحی لوکس و اسپرت در مدل‌های انگلیسی فعالیت می‌کند.

بنتلی، مشابه بسیاری دیگر خودروسازان بریتانیا، به کمک یک محصول ویژه توانست مشکلات مالی اواخر قرن بیستم را پشت سر بگذارد. نسل اول کنتیننتال GT، سال ۲۰۰۳ معرفی شد و از سال ۲۰۱۸ با نسل سوم روی خط تولید باقی ماند. این مدل، سودآوری و شهرت را به بنتلی بازگرداند تا مهم‌ترین محصول شرکت سازنده در سال‌های اخیر باشد.

با افزایش تقاضا برای کنتیننتال GT، بنتلی اقدام به ساخت نسخه‌های ویژه با امکانات اختصاصی کرد. سال ۲۰۰۸، نخستین نمونه از کنتیننتال GT اسپید و مولینر با پیشرانه قوی‌تر و تزئینات لوکس معرفی شد. یک سال بعد، فلاینگ اسپور هم با نسخه اسپید به تولید رسید تا Speed نشانه‌ای از امکانات ویژه برای خودروهای بنتلی باشد.

به گزارش زومیت، جدیدترین نمونه‌ی کنتیننتال GT اسپید، ۲۴ اسب‌بخار قوی‌تر از مدل اصلی است. این محصول ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه ۶ لیتر W12 می‌گیرد تا نهایت سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۳٫۵ ثانیه داشته باشد. علاوه بر پیشرانه، جعبه‌دنده کنتیننتال GT برای نسخه اسپید به‌روزرسانی شده است تا دو برابر سریع‌تر عمل کند. این مدل، وزن خالص ۲۲۷۳ دارد.

کنتیننتال GT اسپید مدل ۲۰۲۱، سیستم تعلیق بازطراحی‌شده و چرخ‌های فرمان‌پذیر تمام برقی دارد. این فناوری، مشابه نسل جدید مرسدس کلاس S و پورشه ۹۱۱، تغییر زاویه چرخ‌های عقب و جلو را با توجه به نوع رانندگی و مانور در جاده، مدیریت می‌کند. دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم برق ۴۸ ولت کنتیننتال GT اسپید نیز تفاوت‌هایی با نمونه استاندارد دارد.

در نمای بیرونی، جلوپنجره و سپر اختصاصی با جزئیات سیاه‌رنگ برای کنتیننتال GT اسپید استفاده شده است تا حالت تهاجمی و اسپرت این خودرو، تقویت شود. علاوه‌ بر عبارت SPEED که در قسمت‌های مختلف بدنه و کابین وجود دارد، رینگ‌های ۲۲ اینچ و فریم تیره برای چراغ‌ها نیز مختص محصول ویژه بنتلی خواهد بود.

در فضای داخلی، فیبر کربن و ترکیب دورنگ برای داشبورد و صندلی‌های کنتیننتال GT اسپید وجود دارد. خریدار می‌تواند ۱۱ حق انتخاب برای رنگ‌بندی جزئیات کابین داشته باشد. چرم مات آلکانتارا یا شفاف از نوع ناپا همراه‌ با نمایشگر چرخان وسط داشبورد نیز امکانات استاندارد کنتیننتال GT اسپید ۲۰۲۱ هستند.

قیمت جدیدترین محصول بنتلی هنوز اعلام نشده است. ‌اکنون نسخه استاندارد کنتیننتال GT با پیشرانه W12، آستانه قیمت ۲۱۹ هزار دلار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید