روز سینما و تخفیف‌ها تماشاگر را به سینما نکشاند؛

بلیت سینما پیشکش؛ فکری به حال جذابیت فیلم‌ها کنیم!/ بلیت نیم بها هم به داد سینما نرسید!

    کد خبر :610865

اگرچه مردم این کشور استحقاق این را دارند که بالاترین سوبسیدهای فرهنگی و بهترین سبد فرهنگی در اختیارشان گذاشته شود و اقشار مختلف جامعه در طبقات مختلف اقتصادی به بهترین‌های تولید شده فرهنگی کشور دسترسی داشته باشند اما گاهی زخم عمیق‌تر از یک مرهم ساده است.

به مناسبت روز ملی سینما جمعه‌ای که گذشت بلیت سینماهای کل کشور نیم بها شد تا فرصتی باشد برای علاقه‌مندان هنر هفتم تا در این روز تعطیل در کنار خانواده‌شان در سالن‌های سینما فیلم ببینند.

در حقیقت یک روز تعطیل مقرر شد تا سینما برای تماشاگرانش تخفیف نیم بها بدهد. اگرچه مدیران سینماهای مختلف عصر روز جمعه نظرات متفاوتی داشتند و بعضی از این اتفاق راضی و برخی نیم بها شدن بلیت سینما را در کشاندن مردم به سالن سینما بی‌تاثیر دانستند اما باید گفت تحقیقات ما نشان از این داشت که سینماداران از نیم بها شدن بلیت رضایت آنچنانی هم نداشتند. درحقیقت مخاطب سینما حتی با پرداخت نیمی از بهای مصوب بلیت سینما هم حاضر نشد به سینما برود.

این مسئله از دو منظر قابل بررسی است. اول اینکه در نگاهی خوش‌بینانه می‌توان گفت فیلم‌های حاضر نتوانسته سلیقه مخاطبان را در روز نیم بها درگیر کنند و از منظر دیگر باید گفت حتی بلیت نیم بها نیز در شرایط فعلی اقتصادی برای تماشاگران سینما مقرون به صرفه نیست. در این میان می‌شد نگاه بدبینانه‌تر داشت و به این تعریف رسید که وقتی می شود نسخه های قاچاق را در خانه ها دید چرا باید با پرداخت هزینه چند هزار تومانی سینما را برای فیلم دیدن انتخاب کرد.

موارد بالا چند نوع تحلیل را به همراه دارد اما بهانه این مطلب به این نکته برمی‌گردد که قیمت 20 هزار تومان پردیس‌ها و 15 هزار تومان سینماهای معمولی نقطه عطف برای صاحبان سینما و صاحبان فیلم محسوب نمی‌شود چراکه صاحبان سینما و فیلم از حجم بالای تماشاگر به سود می‌رسند.

در حقیقت با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نکته رسید که اگر در روزهای نیم بها سالن‌های سینما تماشاگر خوبی را در خود جای می‌دهد و در روزهای عادی کمتر از حد معمول خانواده‌ها در سالن ها دیده می‌شوند بدیهی است که عدد و رقم پایین بلیت سودآورتر از آن است که تماشاگر را در سینما نبینیم.

به گزارش برنا،متاسفانه در روز جمعه شواهد و قرائن نشان از این داشت که اطلاع‌رسانی درستی بابت نیم بها بودن فیلم‌ها در روز سینما اتفاق نیفتاده است و این مسئله نشان از ضعف در سبک و سیاق اطلاع رسانی خانواده سینماست. با این وصف باید بگوئیم سینما باید حداقل به خودش رحم کند و با عدد و ارقامی منطقی‌تر یا بالا بردن روزهای نیم بها تماشاگر بیشتری را در خود جای دهد، اتفاقی که روی کاغذ هم به نفع سینماست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید