«نیوزلند»بسته‌ترین کشور کرونایی جهان درهای خود را به روی مسافران باز می‌کند

    کد خبر :857068
بسته‌ترین کشور کرونایی جهان درهای خود را به روی مسافران باز می‌کند

شیوع کرونا در جهان محدودیت‌های گوناگونی را برای سفر به کشورهای مختلف ایجاد کرد اما در این میان، نیوزلند که یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی دنیاست، تنها کشوری بود که به طور کامل از ورود مسافران جلوگیری کرد. این کشور اکنون و با گسترش دسترسی جهانی به واکسن، اقدام به تسهیل شرایط ورود مسافران کرده است.

یکی از بسته‌ترین کشورهای جهان در دوران همه‌گیری کرونا، شروع به کاهش محدودیت‌های سفر کرد.

نیوزلند اعلام کرد محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا را که از بهار ۲۰۲۰ در مرزهای ملی این کشور اعمال کرده لغو خواهد کرد.

کریس هیپکینز، وزیر مسئول پاسخگویی در رابطه با کووید-۱۹، گفت که از هفته آینده، مسافران کشورهای اقیانوس آرام مانند ساموآ، تونگا و وانواتو دیگر نیازی به قرنطینه در بدو ورود نخواهند داشت.

دوره قرنطینه ۱۴ روزه در هتل نیز برای مسافران کاملا واکسینه شده نیز به هفت روز کاهش می‌یابد و تا اواخر سال ۲۰۲۲ با برنامه‌ای برای انتقال به سیستم ایزوله خانگی جایگزین خواهد شد.

هیپکینز در یک کنفرانس خبری گفت: «زمان بازگشایی به روی جهان است؛ ما نمی‌توانیم پشت دیوارهای قلعه نیوزلند محصور بمانیم.»

داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که این کشور تنها ۹۶ مورد ابتلای جدید ثبت کرده و هیچ مورد فوتی را در روز پنجشنبه گزارش نداده است.

نیوزیلند، در حالی که یکی از مطلوب‌ترین مقاصد تفریحی جهان است، یکی از اولین کشورهایی بود که محدودیت‌های مرزی سختگیرانه‌ای را در پاسخ به همه‌گیری اعمال کرد.

این کشور در تمام طول دوره کرونا تنها یک بار و با همسایه پهناور خود، استرالیا، یک حباب مسافرتی ایجاد کرد اما در تابستان و با گسترش نوع دلتا آن را نیز به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود این خبر، نیوزیلند همچنان در حال برنامه ریزی برای تلاش‌های آتی خود جهت کنترل کووید-۱۹ است. تمامی اتباع خارجی باید از ابتدای ماه آتی میلادی برای ورود به این کشور به طور کامل واکسینه شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید