برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران با ۲۵۰۰ اتوبوس

    کد خبر :848322
برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران با ۲۵۰۰ اتوبوس

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای بازگشت زمینی زائران مراسم اربعین امسال از مرز مهران برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس را پیش‌بینی کرده‌ایم اما اگر دیگر مرزها مانند شلمچه و چذابه از سوی دولت عراق و ایران برای بازگشت زائران باز شود، آمادگی کامل داریم.

بابک طالبی درباره آخرین وضعیت بازگشت زمینی زائران از مرز مهران و برنامه‌ریزی های انجام شده برای زوار، اظهار کرد: همانطور که از سوی ستاد مرکزی اربعین اعلام شده بود، مرزهای زمینی فقط برای برگشت مهیا هستند و در همین زمینه برای جابه جایی زوار حدود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از همه کشور فراخوان شده است و آمادگی برای خدمت‌رسانی به آن‌ها را داریم.

وی افزود: امروز خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه احتمال بازگشایی مرزهای شلمچه و چذابه برای بازگشت زائران وجود دارد. اگر این اجازه از سوی دولت عراق و ایران صادر شود آمادگی کامل برای مرز شلمچه و چذابه خواهیم داشت و این انعطاف برای انجام هماهنگی‌های لازم و جابه‌جایی زوار وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در حال حاضر مرز مهران کاملا آماده بازگشت زائران بوده مدیرکل دفتر مسافری در این محل مستقر شده است که البته بنا بر اعلام دولت عراق برای برگزاری مراسم اربعین، پیش‌بینی می‌کنیم از فردا ۵ مهر زوار به تدریج و با آهنگی مشخص به کشور برگردند. البته اگر قبل از آن بازگشایی دیگر مرزهای عراق برای بازگشت زوار اعلام شود آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و از زائران می‌خواهیم قبل از بازگشت اطلاعات لازم درباره باز بودن یا نبودن دیگر مرزهای دو کشور را کسب کنند.

به گزارش ایسنا، طالبی در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه اگر تخلفی مانند گرانفروشی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای به وجود آمد، زائران باید چه کاری انجام دهند؟ تاکید کرد: همه ناظران سازمان راهداری و مسئولان به صورت شبانه‌روزی در ستاد مرکزی و ستادی که در سازمان راهداری تشکیل شده پاسخگو هستند و اگر به صورت موردی تخلفی رخ داد زائران می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ با ما تماس بگیرند و از فردا دوشنبه ۵ مهر آمادگی برای بازگشت زائران وجود دارد که البته پیش‌بینی می‌کنیم از بعد از ظهر روز دوشنبه این اتفاق بیافتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید