بررسی موتو جی 50 با دوربین 48 مگاپیکسلی و پشتیبانی 5جی

    کد خبر :796401

شرکت موتورولا به تازگی اسمارتفون جدید خود را به نام Moto G50 معرفی کرده که از ویژگی‌های رده بالا و قیمت مناسب برخوردار است. اسمارتفونی با سه دوربین که شامل یک حسگر 48 مگاپیکسلی بوده و از صفحه نمایش 90 هرتز برخوردار است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– گوشی موتو جی 50 موتورولا در زمینه مشخصات فنی به جز حافظه رم چهار گیگابایتی‌اش که می‌توانست بیشتر باشد گوشی بسیار خوبی به نظر می‌رسد. حافظه رم این گوشی در تمام نسخه‌ها 4 گیگابایت است و با 64 و یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و تراشه اسنپدراگون 480 همراه شده است.

در طراحی این گوشی مورد خاصی مشاهده نمی‌شود و ظاهری مانند اکثر میان‌رده‌های موجود در بازار دارد. دوربین سلفی در این گوشی با استفاده از طراحی موسوم به قطره‌ای روی نمایشگر 6.55 اینچی این گوشی قرار گرفته است، نمایشگری که رزولوشن آن اچ دی پلاس 1600 در 720 است. صفحه نمایش موتو جی 50 از نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند و تراکم پیکسلی آن 269PPI است که می‌تواند یکی از نقاط ضعف این گوشی باشد. نسبت نمایشگر به بدنه هم در این مدل حدود 85 درصد است.

حافظه داخلی در نسخه 64 گیگابایتی ممکن است کافی نباشد اما این گوشی از کارت حافظه جانبی تا سقف یک ترابایت پشتیبانی می‌کند. دوربین این مدل حداقل روی کاغذ مشخصات خوبی دارد اما باید عملکرد آن را در آینده مشاهده کرد. دوربین اصلی این گوشی سه‌گانه است و دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 است. یک دوربین ماکرو با دیافراگم f/2.4 و یک حسگر عمق با دیافراگم f/2.4 دیگر لنزهای دوربین این گوشی هستند. با توجه به این که یک دوربین اولترا واید می‌توانست برای بسیاری از کاربران کاربردی‌تر از حسگر ماکرو باشد عدم وجود آن در این گوشی احتمالاً به دلیل کاهش هزینه‌هاست.

از جمله قابلیت‌های مهم دوربین این گوشی می‌توان به حالت HDR، حالت پرو، حالت پرتره، ضبط ویدئوهای تایم لپس و ویدئوهای هایپرلپس اشاره کرد. دوربین سلفی نیز در این مدل یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است. باتری موتو G50 ظرفیت بالایی دارد و 5000 میلی آمپر ساعتی است. این باتری می‌تواند با استفاده از شارژر 15 واتی شارژ شود اما متاسفانه در جعبه این مدل یک شارژر 10 واتی وجود دارد. حسگر اثر انگشت در پشت گوشی قرار دارد که ترکیب آن با لوگوی موتورولا ظاهری جذاب به Moto G50 داده است.

از قابلیت‌های دیگر Moto G50 می‌توان به بلوتوث 5.0، NFC، GNNS، پشتیبانی از شبکه 4G و 5G،درگاه سیم‌کارت دوم هیبریدی، وای فای 5 گیگاهرتزی، درگاه USB-C، جک 3.5 میلی متری هدفون و فیس آنلاک با استفاده از دوربین سلفی اشاره کرد. این گوشی از زمان عرضه به اندروید 11 مجهز است. مدل 64 گیگابایتی 249 و مدل 128 گیگابایتی 269 دلار است.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید