با پیاده روی روزانه جوان بمانید

    کد خبر :906324

«سن بیولوژیکی» اساساً به معنای فرسودگی سلول‌های بدن است. تحقیقات جدید نشان داده‌اند اگر به صورت روزانه و طولانی مدت راه بروید می‌توانید سن بیولوژیکی خود را در میان سالی تا 16 سال پایین بیاورید.

پیاده‌روی نیازی به آموزش و تجهیزات خاصی ندارد.محققان پیشنهاد می‌کنند که از آن به عنوان راهی برای بهبود سلامت خود استفاده کنید.

در حالی که قبلا نشان داده بودیم که سرعت راه رفتن یک عامل بسیار قوی برای وضعیت سلامتی شماست، اما  تاکنون نتوانستیم تأیید کنیم که سرعت پیاده روی باعث سلامتی بهتر می‌شود.

در این مطالعه، از اطلاعات موجود در مشخصات ژنتیکی افراد استفاده شد تا مشخص شود آیا سرعت راه رفتن سریع‌تر منجر به پایین آمدن  سن بیولوژیکی می‌شود یا خیر.

 البته نباید از یاد ببریم که سرعت راه رفتن به خودی خود تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر ظرفیت ریه، کنترل حرکتی، سلامت روان و سطوح انگیزه است.

 در این تحقیق شدت حرکت در پیاده‌روی با سنسورهای پوشیدنی‌ ردیابی، اندازه‌گیری و مشخص شد یک پیاده روی آرام تأثیر یکسانی با پیاده‌روی سریع ندارد.

تلومرها کروموزوم‌های بدن انسان را می‌پوشانند که حاوی توالی‌های تکراری DNA غیر کدکننده است که از کروموزوم‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند.

این نشانگرهای زیستی به طور طبیعی با افزایش سن کوچک می‌شود، اما تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب ، مشاغل سخت، استرس‌ها و فشارهای ناشی از زایمان می‌تواند آن‌ها را سریع‌تر کوتاه کند اما در این تحقیق دانشمندان متوجه یک رابطه مستقیم با فعالیت بدنی سریع و طول تلومر شدند. بنابراین اگر دلتان می‌خواهد جوان بمانید پیاده ‌روی سریع روزانه را در برنامه خود بگنجانید.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید