جدیدترین اخبار
30 آبان 1400 ساعت 10:28 سبک زندگی کد خبر :863597
برای چاپ کلیک کنید

با رعایت این ۶ نکته ساده در خواب لاغر شوید

با رعایت این ۶ نکته ساده در خواب لاغر شوید

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه هاروارد، خواب می‌تواند بر روی وزن شما تاثیر داشته باشد. نتیجه تحقیقات علمی بر روی صدها فرد به منظور حذف اضافه وزن و چاقی، روش کاهش وزن در خواب را با نتایجی قابل قبول ثابت کرده است.

شما می‌توانید با رعایت ۶ نکته ساده و سالم، در خواب نیز کاهش وزن موثر را تجربه کنید:

مصرف پروتئین قبل از خواب:

محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا اعلام کردن مردانی که حداقل ۳۰ گرم پروتئین قبل از خواب دریافت می‌کنند، نسبت به افراد دیگر کالری بیشتری را حین خواب می‌سوزانند ضمن این که مصرف پروتئین قبل از خواب، به ترمیم عضلات نیز کمک می‌کند و باعث افزایش توده عضلانی می‌شود.

خواب در تاریکی کامل:

خاموش کردن تمام وسایل الکترونیکی قبل از خواب اثر مثبتی روی کاهش وزن دارد به این ترتیب که اتاق خواب کاملا تاریک باعث تولید هورمون ملاتونین و خواب آلودگی می‌شود و چربی قهوه‌ای در بدن تولید می‌کند. چربی قهوه‌ای با افزایش روند سوخت و ساز بدن حرارت تولید می‌کند یعنی باعث سوخت و ساز چربی سفید می‌شود. به عبارتی برای سوخت و ساز چربی سفید، وجود چربی قهوه‌ای ضروری است.

خنک نگه داشتن اتاق خواب:

خواب در دماهای خنک‌تر به شما کمک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزانید. یک مطالعه جدید و قابل توجه که در مجله دیابت منتشر شده نشان می‌دهد که خاموش کردن تهویه هوا یا کم کردن دما در زمستان می‌تواند هنگام خواب به چربی شکم حمله کند. دماهای سردتر به شکل ماهرانه‌ای ذخایر چربی‌های قهوه‌ای بدن را افزایش می‌دهد.

مصرف وعده‌های غذایی کوچک:

درست است که نباید گرسنه به خواب بروید، ولی نباید معده را هم کاملا پر کنید. وقتی قبل از خواب یک وعده سنگین می‌خورید بدن شما در طول شب در حال تلاش برای هضم آن خواهد بود پس اگر بدنتان هنوز در حال تلاش باشد یعنی شما هم در حال تلاش هستید.

دیرتر به خواب می‌روید، کمتر استراحت می‌کنید در نتیجه هنگام بیدار شدن از خواب احساس ضعف و بی‌حالی دارید و بیشتر به دنبال مصرف خوراکی‌های پرکالری خواهید بود.

خاموش کردن تلفن همراه:

تحقیقات نشان می‌دهد هر چه لوازم الکترونیکی بیشتری به اتاق خوابمان راه پیدا کند چاق‌تر می‌شویم. دانشمندان متوجه شدند، دانش آموزانی که به یکی از وسایل الکترونیکی دسترسی دارند نسبت به کودکانی که هیچ وسیله الکترونیکی‌ای در اتاق خوابشان نداشتند، ۱.۴۷ برابر اضافه وزن بیشتری داشته‌اند و این اضافه وزن در کودکانی که به سه وسیله الکترونیکی دسترسی داشته‌اند به ۲.۵۷ برابر افزایش پیدا کرده است.

اجتناب از ورزش دیروقت:

یافته‌ها نشان می‌دهد که ورزش منظم به کاهش بی‌خوابی شبانه کمک می‌کند، اما باشگاه رفتن دیروقت می‌تواند ساعت بدنتان را به هم بریزد. ورزش نزدیک وقت خواب – کمتر از دو ساعت – می‌تواند سطح انرژی بدنتان را به قدری بالا ببرد که زمان خواب قادر به پایین آوردن این سطح انرژی نباشد.

تابناک

روی خط خبر

  • اصرار وزارت بهداشت بر اجرای برنامه “شیرمدرسه”
  • اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی
  • زلزله‌ ۴.۶ ریشتری آذربایجان غربی را لرزاند
  • هشدار رئیس ائتلاف نیروهای ملی نسبت به خطر روزافزون قاچاق مواد مخدر در عراق
  • اعلام فهرست کشورهای پرخطر برای ورود به ایران
  • وزیر خارجه سوریه عازم تهران شد
  • سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر شد
  • ولیعهد عربستان فردا تور منطقه ای خود را آغاز می کند
  • افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت
  • موافقت کمیسیون آموزش مجلس با تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس
  • آزادی با وقثیقه برخی از دستگیرشدگان اعتراضات اصفهان
  • حداقل حقوق کارمندان ۴.۵ میلیون تومان می‌شود؟
  • شرایط جدید مالکیت معنوی برای ثبت برند اعلام شد
  • قاتل دختر گمشده به اعدام محکوم شد
  • ایران عقب‌نشینی نمی‌کند
  • هشدار اسرائیل به آمریکا درباره ایران
  • اعلام نتایج ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن؛ دی ۱۴۰۰
  • زن ۳۵ ساله دامغانی به قتل رسید
  • تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۴۰ سال آغاز شد
  • دلیل بی‌میلی آمریکا برای بازگشت به برجام مشخص شد
  • ژئوپارک طبس به یونسکو رفت
  • قیمت انواع شیرینی برای شب یلدا
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی؛ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
  • راه اصلی انتقال ایدز در ایران
  • «جاده خاکی» پناه پناهی بهترین فیلم جشنواره سنگاپور
  • دستور بانک مرکزی به بانک‌ها برای ضمانت وام ازدواج: اعتبارسنجی، ضامن و سفته یا حساب یارانه
  • حمل محموله ۸۵۰ میلیاردی قاچاق در آب‌های بندر گناوه
  • تصاویری از نخل‌های بازمانده از جام جهانی
  • سکه در کانال ۱۳ میلیون تومانی
  • آمریکا: آماده به کارگیری ابزارهایمان علیه ایران در صورت شکست مذاکرات هستیم