بایدن: احتمال حمله در ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بالاست

    کد خبر :840112
بایدن: احتمال حمله در ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بالاست

رئیس جمهور آمریکا گفت که فرماندهان آمریکایی به وی اطلاع داده‌اند که احتمال حمله در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بسیار بالا خواهد بود.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به حمله هوایی شب گذشته آمریکا به گروه داعش در افغانستان اشاره کرد.

وی در این بیانیه گفت: «صبح امروز با تیم امنیت ملی در واشنگتن و فرماندهان در میدان دیدار کردم. ما درباره حمله شب گذشته نیروهای آمریکایی علیه گروه تروریستی داعش خراسان در افغانستان بحث کردیم. گفتم ما باید دنبال این گروه که مسئول حمله به نیروهای ما و غیرنظامیان بی گناه در کابل بوده، باشیم و هستیم. این حمله، آخرین حمله نخواهد بود.ما به شکار هر شخصی که در آن حمله دست داشته ادامه خواهیم داد و آنها باید بهای این کار خود را بپردازند.هر زمان، هر کسی به دنبال آسیب رساندن به آمریکا یا حمله به نیروهایمان باشد، پاسخ خواهیم داد.در این موضوع تردیدی وجود ندارد».

بایدن اضافه کرد: «اوضاع میدانی (در افغانستان) همچنان به شدت خطرناک بوده و تهدیدات حمله تروریستی علیه فرودگاه هنوز بالاست. فرماندهانمان به من اطلاع دادند که احتمال حمله در ۲۴ -۳۶ ساعت آینده بسیار بالا خواهد بود. من به آنها دستور دادم تا هرگونه اقدام احتمالی برای اولویت دادن حمایت از نیروها را اتخاذ کنند و این اطمینان را دادم که آنها تمام اختیارات، منابع و طرحها برای حمایت از مردها و زنانمان در میدان را دارند. آنها به من اطمینان دادند که این کار را انجام داده و آنها در حالی که در حال تکمیل ماموریت بوده این اقدامات را اتخاذ میکنند»

به دنبال کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل، ارتش آمریکا امروز از انجام حملات هوایی علیه داعش در شرق افغانستان خبر داد.

این حمله در واکنش به حمله انتحاری مرگ‌بار گروه داعش در ورودی فرودگاه کابل، اجرا شده و نخستین حمله هوایی آمریکا پس از تسلط طالبان بر افغانستان است.

جوبایدن پس از حمله به فرودگاه کابل گفته بود که «تروریست‌ها نمی‌توانند مانع ما شوند. اجازه نخواهیم داد آنها مأموریت ما را متوقف کنند. ما عملیات تخلیه را ادامه خواهیم داد. من به فرماندهانم دستور داده‌ام برنامه‌هایی عملیاتی برای حمله به داعش-خراسان طراحی کنند. این تروریست‌های داعش پیروز نخواهند شد.»

به گزارش فارس،‌ بایدن همچنین خطاب به کسانی که حمله در نزدیکی فرودگاه کابل را انجام داده‌اند گفت: «ما نمی‌بخشیم. فراموش نمی‌کنیم. شما را پیدا می‌کنیم و کاری می‌کنیم که بهای کارتان را بپردازید.»

بر اساس گزارش‌ها، در حمله روز پنجشنبه گروه تروریستی داعش به فرودگاه کابل بیش از ۱۷۰ نفر کشته شدند که ۱۳ نفر آنها نظامی آمریکایی بوده و سه نفر نیز از شهروندان انگلیس بوده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید