بانک مرکزی اروپا به جنگ«بیت‌کوین»می رود/اجرای سیستم پرداخت فوری

    کد خبر :162677

بانک مرکزی اروپا برای مقابله با جذابیت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، به بانک های مرکزی اعلام کرد تا اجرای سیستم پرداخت فوری را عملیاتی کنند.

به گزارش  بازتاب به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، رویترز نوشت: بانک مرکزی اروپا اعلام کرد بانک ها باید برای مقابله با جذابیت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، سریعا به پرداخت های فوری، که به موجب آن پول بلافاصله و در تمام طول روز دریافت می شود، روی آورند.

«یوِس مرسچ»، یکی از اعضای هیات مدیره اجرایی بانک مرکزی اروپا ،گفت: بانک ها باید در اسرع وقت، پرداخت های فوری را در دستور کار خود قرار دهند و یک رویکرد جایگزین در بحث های عمومی مرتبط با نوآوری ادعا شده ای که توسط طرح های ارز مجازی به ارمغان آمده است، را ایجاد کنند.

بانک های مرکزی نگران ارزهای دیجیتال خصوصی هستند که کنترل سیستم بانکی و عرضه پولی آنها را تهدید می کند و رگولاتورها بیم آن را دارند که این ارزهای دیجیتال، سیاست های پولی آنها را برای مدیریت نرخ تورم تضعیف کند.

در حال حاضر برخی از بانک های مرکزی از جمله «ریکس بانک» سوئد و بانک انگلیس در حال بررسی عرضه پول دیجیتال خود هستند و انتظار می رود «ریکس بانک» سوئد پول دیجیتالی را بزودی با عنوان e-krona برای حل مسئله کاهش چشمگیر در استفاده داخلی از پول نقد در این کشور، عرضه کند. همچنین «ریکس بانک» بعنوان قدیمی ترین بانک مرکزی جهان است که برای اولین بار در دهه ۱۶۶۰ میلادی اسکناس را چاپ کرد.

به گفته این عضو هیئت مدیره اجرایی بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی اروپا سیستم پرداخت فوری را آزمایش خواهد کرد، اما محدوده ای برای برنامه های ماجراجویانه چنین فناوری نمی بیند و این آزمایش باید با پول نقد در فناوری های مختلف دیجیتالی تجربه شود؛ ضمن اینکه دیگر برنامه های ماجراجویانه این فناوری به اندازه کافی قدرت ایجاد اختلال را ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید