بانوان هندبال ایران برای بار دوم جهانی شدند

  • ورزشی
  • یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۰۴
    کد خبر :955795
بانوان هندبال ایران برای بار دوم جهانی شدند

تیم ملی هندبال زنان ایران با برتری برابر استرالیا در رقابت های قهرمانی آسیا، موفق به کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان شد.

در ادامه درخشش هندبال ایران در میادین بین المللی تیم هندبال سنگ آهن بافق که به نمایندگی از تیم ملی زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی حضور یافته در سومین دیدار خود موفق شد تیم ملی استرالیا را با نتیجه ۴۳ بر ۱۵ شکست دهد و با حضور در جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها برای دومین بار در تاریخ هندبال زنان بزرگسالان ایران به مسابقات جهانی صعود کند.

زنان هندبالیست ایران از همان ابتدا کار را با قدرت آغاز کردند و موفق شدند تا اختلاف گل‌های خود را با حریف هر لحظه بیشتر کنند و در نهایت نیمه نخست را نیمه اول را با اختلاف ۱۰ گل و با نتیجه ۱۹ بر ۹ به اتمام رساندند.

این برتری از ابتدای نیمه دوم هم حاکم بود و کادر فنی تیم از ابتدای نیمه دوم تغییرات زیادی در ترکیب تیم ایجاد کرد و از سایر بازیکنان نیز در مسابقه استفاده کرد.

در اواسط نیمه دوم اختلاف به عدد ۲۰ رسید و نتیجه ۳۲ بر ۱۳ شد تا نشان از قدرت بانوان ایران در برابر تیم ملی استرالیا باشد.

در دقیقه ۲۴ بازیکنان ایران چهلمین گل خود را نیز به ثمر رساندند و این در حالی بود که استرالیا در عدد ۱۴ متوقف شده بود.

در ادامه هم بانوان هندبالیست ایران همچنان تعداد گل‌های خود را افزایش دادند تا در نهایت این بازی با نتیجه ۴۳ بر ۱۵ به سود ایران به اتمام برسد.

زنان هندبالیست ایران در نخستین دیدار خود نیز موفق شده بودند هند را با نتیجه ۴۳ بر ۳۵ شکست دهند و در دیدار دوم خود مقابل ازبکستان با نتیجه ۳۵ بر ۳۲ به پیروزی رسیدند.

هندبالیست‌های ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی روز چهارشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در یک دیدار بسیار حساس و دشوار به مصاف تیم کره جنوبی خواهند رفت.

مینا وطن‌پرست، هانیه لک، فاطمه مریخ، ملیحه یغمایی‌پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن‌نژاد، الناز یحیوی‌پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شبانی، مائده عشاقی، حدیثه نوروزی، حانیه کریمی، آرزو کیانی آرا، شهرزاد نصوحی، زهرا فقیهی، ستاره رحمانیان، الناز قاسمی و آرزو محمدی ۱۹ بازیکن تیم سنگ آهن بافق ایران در این مسابقات هستند.

خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب‌لو به عنوان فیزیوتراپ در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی می‌کنند.

تیم هندبال باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق یزد به نمایندگی از تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور یافته است.

پس از پایان مرحله گروهی در مرحله نیمه‌نهایی، تیم اول گروه A به مصاف تیم دوم گروه B و تیم دوم A به مصاف تیم اول گروه B خواهد رفت.

همچنین تیم سوم گروه A به مصاف تیم چهارم گروه B می‌رود و تیم چهارم گروه A به مصاف تیم سوم گروه B می‌رود تا در ادامه جایگاه‌های پنجم تا هشتم مشخص شوند.

تیم‌های پنجم دو گروه نیز برای تعیین جایگاه نهم و دهم به مصاف یکدیگر می‌روند.

پیش از این تیم‌های ملی هندبال بزرگسالان مردان و زنان، نوجوانان دختر و پسر، جوانان دختر، نوجوانان و بزرگسالان ساحلی سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورده بودند و به این ترتیب در ادامه روند موفقیت‌های هندبال ایران هشتمین سهمیه مسابقات قهرمانی جهان برای هندبال ایران در دو سال اخیر کسب شد.

ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید