باغ وحش خرم آباد به دلیل نقض حقوق حیوانات تعطیل شد

    کد خبر :861773

مدیرکل دامپزشکی لرستان در خصوص اخباری مبنی بر تعطیلی باغ وحش خرم‌آباد و انتقال حیوانات به استان‌های دیگر گفت: استاندارد حقوق حیوانات در باغ وحش خرم‌آباد رعایت نمی‌شد.

به گزارش ایرنا “مصطفی زبردست” روز یکشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: باغ وحش کاسیت خرم‌آباد مدت زیادی است به علت نداشتن متقاضی بخش خصوصی برای واگذاری تعطیل شده است.

وی اظهار داشت: بارها مشکلات مربوط به این باغ وحش را به مسوولان ذی‌ربط منتقل کردیم اما نسبت به این در خواست ها توجهی نشد به همین علت نیز مجبور به تعطیلی آن شدیم.

وی عنوان کرد: فضای نگهداری، شرایط آب‌ و هوایی و تغذیه این حیوانات مشکلات زیادی داشت و چنانچه وضعیت نگهداری آنها تداوم داشت قطعا با مشکلات بسیاری در مورد سلامت آنها مواجه می‌شدیم.

وی با تاکید بر اینکه رسالت دامپزشکی توجه به مسائل و مشکلات دیگری است بیان کرد: استانداردهای حقوق حیوانات در این باغ وحش اصلا رعایت نمی‌شد، و سه شیر در یک قفس کوچک در کنار یکدیگر بودند.

زبردست اظهار داشت: سایر مسائل حیوانات نیز در این مرکز رعایت نمی‌شد به همین علت این باغ وحش تعطیل و مسئولیت نگهداری از حیوانات آن به استان‌های دیگر واگذار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید