در رابطه با ادعای تبانی ترامپ و روسیه؛

بازرس مولر به مجلس نمایندگان آمریکا احضار شد

    کد خبر :563626

ظاهرا پرونده تبانی ترامپ با روسیه هنوز باز است چرا که مجلس نمایندگان آمریکا بازرس مولر را برای ارائه پاره ای توضیحات به این مجلس احضار کرد.

در راستای درخواست برخی نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر استیضاح ترامپ رئیس جمهور این کشور، «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا برای شهادت به مجلس نمایندگان آمریکا احضار شد.

«جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی در بیانیه ای مشترکی اعلام داشتند: مولر برای شهادت و ارائه پاره ای توضیحات در جلسه علنی مجلس نمایندگان آمریکا احضار شده است. وی در برابر کمیته اطلاعاتی و قضایی این مجلس شهادت خواهد داد.

هرچند این گزارش شواهد کافی برای ارتباط بین کمیته انتخاباتی ترامپ و مسکو نیافته است ولی به مواردی اشاره دارد که ترامپ سعی داشته در روند تحقیقات مولر دخالت هایی انجام دهد. این در حالیست که هنوز تاثیر دخالت های مذکور در نتیجه این امر مشخص نشده است.

به گزارش مهر ،در حالی که گزارش مولر هیچگاه اتهام وارد به ترامپ مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را تایید نکرده است دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال استیضاح ترامپ هستند.

شیف اظهار داشت: تنها یک گزارش مکتوب و بیانیه ای ۱۰ دقیقه ای بدون امکان پرسیدن سوال های لازم کافی نخواهد بود.

مولر هنوز به این بیانیه پاسخی نداده است.

تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا از دو سال پیش آغاز شد و در نهایت در ماه آوریل به طور عمومی منتشر شد. مولر ماه پیش این موضوع را خاتمه یافته اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید