ایالات متحده سلاح هایپرسونیک تنفس هوا خود را با موفقیت آزمایش کرد

    کد خبر :925643
سلاح هایپرسونیک

ایالات متحده یک سلاح هایپرسونیک تنفس هوا را با موفقیت آزمایش کرد که می تواند بیش از پنج برابر سرعت صوت پرواز کند. پنتاگون روز دوشنبه دومین آزمایش موفقیت آمیز خود را از سلاح ساخت ریتون اعلام کرد که از هوای گرفته شده جو برای دستیابی به نیروی محرکه پایدار به سرعت های باورنکردنی استفاده می کند.

بازتاب-برنامه توسعه این سلاح تنفس هوایی مافوق صوت (HAWC) توسط آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) تحت اجرا بوده، برنامه موشکی که با مشارکت نیروی هوایی ایالات متحده انجام می‌شود.

یکی دیگر از تولیدکنندگان تسلیحات، لاکهید مارتین، در حال رقابت با ریتون بر سر قرارداد پنتاگون برای توسعه سلاح HAWC است. سلاح لاکهید مارتین دو بار آزمایش شده است، که یکی از آنها موفق  شده و دیگری شکست خورد. وس کرمر، رئیس واحد تجاری موشک‌ها و دفاع ریتون گفت: “پیشبرد قابلیت‌های مافوق صوت کشور ما یک ضرورت ملی حیاتی است و این یک گام مهم رو به جلو تلقی می‌شود.”

در طی آزمایش پرواز، پس از رهاسازی HAWC از هواپیما و شتاب گرفتن به سرعت‌های مافوق صوت با کمک موتور اسکرام جت، ریتون در بیانیه‌ای گفت: “این وسیله نقلیه مسیری را طی کرد که مهندسان برای تاکید عمدی بر مفهوم سلاح جهت کشف محدودیت‌های آن و اعتبار بیشتر دیجیتال طراحی کردند.”

سلاح‌های مافوق صوت در اتمسفر فوقانی، در ارتفاعات بالاتر از 18 کیلومتر با سرعتی  حدود 6200 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. حال باید دید کشورهای رقیب ایالات متحده چه برنامه‌ای دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید