اپل به بزرگترین تولیدکننده ساعت هوشمند جهان تبدیل شد

    کد خبر :840062

شرکت اپل برای یک دوره 3 ماهه دیگر کماکان به پیشتازی خود در میان تولیدکنندگان برتر اسمارت‌‌واچ در جهان ادامه داد. این در حالیست که رقبای اصلی اپل شامل سامسونگ و هواوی نیز برای کسب جایگاه دوم در این صنعت پررونق تمام تلاش خود را به کار بستند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–اگرچه وضعیت کنونی احتمالا برای کاربران چندان بیگانه به‌نظر نمی‌رسد. یکی از دلایل چندان پدیده‌ای این است که آخرین گزارش موسسه Counterpoint Research در خصوص وضعیت بازار ساعت‌های هوشمند با گزارش مربوط به دوره 3 ماهه نخست امسال و چندین دوره پیش از آن تشابه بسیار زیادی دارد.

با این اوصاف کماکان یافته‌ها و اطلاعات جدید و متعددی برای بحث در صنعت ابزارهای پوشیدنی وجود خواهد داشت. گجت اخیرا عرضه شده گلکسی واچ 4 با سیستم‌عامل Wear OS 3 و معرفی قریب‌الوقوع اپل واچ سری 7 می‌تواند معادلات حاکم بر بازار اسمارت‌واچ‌ها را دستخوش تغییر نماید.

مطابق روال معمول، شرکت اپل برنده بزرگ در بازار جهانی اسمارت‌واچ‌ها محسوب می‌شود. سهم این کمپانی از بازار طی 3 ماهه دوم سال 2021 برابر با 28 درصد بود؛ رقمی که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 27 درصدی را نشان می‌دهد.

اگرچه سهم اپل از بازار در مقایسه با مجموع سهم 3 بازیگر بزرگ بعدی کماکان بیش‌تر است؛ اما غول فناوری کوپرتینویی بابت کاهش بیش از 2 درصدی سهم خود از بازار طی یک دوره زمانی 12 ماهه احتمالا چندان خرسند نیست (سهم اپل از بازار جهانی اسمارت‌واچ از 30.1 درصد در 3 ماهه دوم سال 2020 به 28 درصد طی دوره 3 ماهه گذشته رسیده است).

نکته احتمالا نگران‌کننده‌تر این است که اپل با کسب سهم 33.5 درصدی از بازار طی 3 ماهه نخست سال 2021 در این عرصه پیشتازی می‌کرد؛ اما اکنون سهم کمپانی نسبت به دوره 3 ماهه گذشته 5.5 درصد کاهش یافته است. البته اپل در 3 ماهه اول و دوم سال جاری میلادی هیچ محصول جدیدی را به بازار عرضه نکرده است؛ اما این موضوع در خصوص سامسونگ نیز صادق بوده است. غول کره‌ای به لطف رشد 43 درصدی فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل موفق به ارتقاء جایگاه خود در لیست تولیدکنندگان برتر شد.

این کمپانی در حد فاصل ماه ژوئن 2020 تا ژوئن 2021 از رتبه چهارم به سوم صعود کرد. چنین پدیده‌ای موجب شد تا سهم سامسونگ از بازار در مقایسه با سهم 9.3 درصدی شرکت هواوی تنها 1.7 درصد کمتر باشد. این در حالیست که مشکلات هواوی در زمینه صنعت اسمارت‌فون به آرامی کسب‌وکار ساعت‌های هوشمند کمپانی چینی را نیز تحت‌تاثیر قرار داده است. شایان به ذکر است که طی دوره 3 ماهه گذشته شرکت سامسونگ به کسب عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌واچ در جهان نزدیک‌تر شد.

تعداد کاربران فعال اپل واچ در جهان پس از گذشت تنها 6 سال از عرضه این خانواده به بازار از مرز 100 میلیون نفر فراتر رفت و بی‌تردید این موفقیت مایه افتخار اپل خواهد بود. این دستاورد خیره‌کننده نه‌تنها مدیون آمار قوی و پایدار فروش کمپانی است؛ بلکه از نرخ وفاداری بی‌رقیب مشتریان نیز ناشی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید