«اومیکرون» به ترکیه رسید

    کد خبر :869591
اومیکرون به ترکیه رسید

شمار مبتلایان به کرونا در جهان در حالی به بالای ۲۷۰ میلیون و شمار تلفات این بیماری به بیش از ۵ میلیون نفر رسیده که سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون»، به نگرانی جدی در آستانه فرا رسیدن زمستان مبدل شده است.

به گزارش «ایندیپندنت و اکسیوس»، براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تا روز شنبه بیش از ۶۰ کشور جهان موارد ابتلا به «اومیکرون» را ثبت کرده‎اند.

شمار کشور‌های ثبت کننده موارد ابتلا به کرونا در حالی در سیر صعودی قرار دارد که فرا رسیدن سومین زمستان کرونایی، نگرانی‌ها را در مورد به راه افتادن موج جدید و گسترده از ابتلا تشدید کرده است.
براساس تحقیق‌های انجام شده، فقط دو یا سه روز طول می‌کشد تا تعداد موارد ابتلا به «اومیکرون» ۲ برابر شود؛ این به معنای شیوع سریع و غیر قابل باور

«اومیکرون» است.

انگلیس پیش بینی کرد، رشد ابتلا به «اومیکرون» با آهنگ فعلی سبب می‌شود شمار مبتلایان به این سویه در اواسط دسامبر با مبتلایان به سویه «دلتا» برابر شود.

دانشمندان انگلیسی نیز هشدار دادند که بدون اعمال قرنطینه جدید، زمستان امسال می‌تواند بدتر از زمستان گذشته باشد.

بیشتر سناریو‌های بدبینانه نیز ۲۵ تا ۷۵ هزار مرگ و میر کرونایی جدید در ماه‌های آینده بدون اعمال اقدام‌های احتیاطی را تخمین می‌زنند.

این در حالی است که انگلیس تاکنون مورد مرگ و میر یا بستری شدن بر اثر ابتلا به «اومیکرون» را ثبت نکرده و در آمریکا نیز تاکنون یک نفر بر اثر ابتلا به «اومیکرون» در بیمارستان بستری شده است.

این آمار، خفیف بودن بیماری ناشی از ابتلا به سویه «اومیکرون» را تایید می‌کند.

در عین حال، از ترکیه خبر می‌رسد که نخستین موارد ابتلا به «اومیکرون» در این کشور شناسایی و ثبت شد.

«فخرالدین کوجا»، وزیر بهداشت ترکیه، اعلام کرد تاکنون یک مورد ابتلا به «اومیکرون» در «استانبول» و ۵ مورد ابتلا به این سویه در «ازمیر» ثبت شده اند.

سویه «اومیکرون» نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد.

سناریو‌های خوش بینانه، پایان «اومیکرون» را در اوایل سال ۲۰۲۲ پیش بینی می‌کنند.

به گزارش میزان، بدبینانه‌ترین سناریو نیز از تداوم محدودیت‌های سختگیرانه حکایت دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید