اولین تماس شاهدخت سعودی با جهان خارج پس از یک سال

    کد خبر :811441
شاهدخت سعودی با جهان خارج پس از یک سال

منابع مطلع گفتند، برای اولین بار طی یک سال گذشته، شاهدخت “بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز آل سعود” کوچکترین فرزند پادشاه اسبق عربستان که در سال ۲۰۱۹ ربوده و زندانی شد، با جهان خارج تماس برقرار کرد.
به گزارش پایگاه خبری اینسایدر، در هشتم فوریه ۲۰۱۹ این شاهدخت و دخترش سهود الشریف به دست عوامل امنیتی دولتی سعودی از آپارتمانشان در جده خارج و به زندان الحائر در نزدیکی ریاض منتقل شده و در آنجا باقی ماندند.

این عضو خاندان سلطنتی عربستان در زندان الحائر اجازه داشت تلفنی با خانواده‌اش تماس بگیرد اما در آوریل ۲۰۲۰ تمام راه‌های ارتباطی او قطع شد و این زمانی بود که بسمه با استفاده از توییتر از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که پسر عمویش هست، خواستار عفو شد.

اما پنجشنبه گذشته، این شاهدخت با خانواده‌اش در جده تماس گرفت و به یک سال بی خبری از وضعیت جسمانی خودش پایان داد. بسمه ناراحتی‌ قلبی و روده بزرگ و همچنین پوکی استخوان دارد و خانواده او شدیدا نگران وضعیتش بودند.

دو منبع مطلع که نخواستند نامشان فاش شود به پایگاه اینسایدر گفتند، در سیزدهم ماه مه بسمه از زندان الحائر با پسرش احمد الشریف تماس گرفت. یک منبع گفت، این گفت‌وگو پس از آنکه بسمه اشاره کرد که وصیت نامه‌ای تنظیم کرده است، قطع شد. این تماس پیش از آنکه بسمه بتواند از محتوای وصیت نامه خودش حرفی بزند، قطع شد.

یک عضو خانواده او گفت: بسمه خیلی تحمل کرده است، او خیلی مریض است، خیلی کشیده است و این تماس خیلی جدی و نگران‌کننده است چون او فردی قوی است. این تماس خیلی جدی و مایه نگرانی است.

خانواده بسمه میگویند که او شدیدا به مراقبت درمانی نیاز دارد و پزشکانی که در زندان الحائر برای کمک به او مسوول هستند، تجهیزات کافی ندارند. این عضو خانواده گفت: وضعیت جسمانی بسمه در حالت بسیار بحرانی است.

در ابتدا گمان می‌رفت که مقام‌های سعودی شاهدخت بسمه را به این علت بازداشت کرده‌اند که باور داشتند او با درخواست فوری نیاز به مراقبت درمانی در سوئیس قصد دارد از این کشور فرار کند.

اما خانواده او پیشتر به اینسایدر گفته بودند که به اعتقاد آنها بازداشت بسمه به ادعای او روی بخشی از میراث چند میلیارد یورویی که از پدرش ملک سعود بن عبدالعزیز آل سعود، دومین حاکم عربستان سعودی به جای مانده است، ارتباط دارد.

تماس اینسایدر با سفارت عربستان در واشنگتن و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاع‌رسانی عربستان در این رابطه بی‌پاسخ ماند. خانواده بسمه می‌گویند که تلاش آنها برای تماس با مقام‌های سعودی مرتبا رد می‌شود.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید