اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان افتتاح شد

    کد خبر :831031
اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اخذ مجوز راه‌اندازی خط اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان از جمله زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است.

علیرضا کاظمی در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه باهنر برگزار شد، ضمن افتتاح «خط ملی نماد» گفت: خط ملی نماد با شماره ۱۵۷۰ تحت عنوان اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان از جمله زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی افزود: خط ملی نماد در کنار سایر ابزارهای حوزه سامانه نماد به ما کمک می‌کند مدل‌های مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را در سراسر کشور در قالب یک سیستم یکپارچه فراهم کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره، به روزآوری روش‌های جدید و واکنش سریع در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از اهداف این طرح است.

کاظمی ادامه داد: فرایندهای این کار از سال ۹۸ آغاز شد و بعد از دو سال تلاش با کمک ۳۲ استان کشور و با همت و پیگیری مدیران کل استان‌ها، همکاران در اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی زیر ساخت آن تهیه و تجهیزات مورد نظر این موضوع نصب شد همزمان نیز پیگیری هایی برای دریافت مجوز از وزارت ارتباطات صورت گرفت.

وی با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی خط ملی نماد طی بخشنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است گفت: امید است در سال‌های آتی به عنوان گامی در جهت ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان به مدارس و مناطق سراسر کشور ارتقا پیدا کند.

به گزارش ایسنا، در این بخش از اجلاس، لوح یادبود خط نماد از سوی وزیر آموزش و پرورش به امضا رسید و براساس آن، مدل های مختلف فوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزان سراسر کشور در قالب یک سیستم یکپارچه فراهم می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید