بازتاب ایران

اورشلیم پُست: قدرت هسته ای ایران برای صلح است / میدل‌ایست‌مانیتور: نزدیکی ایران و عربستان شکست اسرائیل است/ اسپوتنیک: نماینده یهودیان ایران خواهان مقابله با اسرائیل شد/ اوراسیاریویو: معلمی در ایران ناچیز انگاشته می شود

    کد خبر :808142

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پُست، پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور، خبرگزاری اسپوتنیک و اندیشکده اوراسیاریویو تأکید بر موضوعاتی چون قدرت هسته ای ایران برای صلح است ، نزدیکی ایران و عربستان شکست اسرائیل است، نماینده یهودیان ایران خواهان مقابله با اسرائیل شد، معلمی در ایران ناچیز انگاشته می شود، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پُست: قدرت هسته ای ایران برای صلح است

در روز قدرس سخنرانی ها و اعلام دیدگاه های زیادی صورت می گیرد، در این میان همواره ضد صهیونیست بودن فضای این روز بارزترین مقوله است و همین مسئله صحبت های سید حسن نصرالله را خاص می کند.

به همین علت روزنامه اورشلیم پُست به این صحبت ها پرداخته و نوشت: نصرالله: قدرت هسته ای ایران برای صلح اما کابوس برای اسرائیل است. رئیس حزب الله در روز قدس به اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره تهدیدهای قریب الوقوع ایران هشدار داد.

در ادامه نصرالله ادامه می دهد: مردم ایران اطمینان داشته باشند محور مقاومت همچنان پابرجا است و ایران همچنان قوی ترین و توانمندترین قسمت آن را تشکیل می دهد، با وجود 40 سال تلاش غرب، آمریکا و اسرائیل برای فروپاشی جمهوری اسلامی، همه تلاش ها برای این کار بی نتیجه بوده است.

در ادامه به نقل از وی آمده است: هیچ تهدید عملی برای جنگ علیه ایران وجود ندارد.

روز قدس

در پایان این روزنامه با نقل ادامه صحبت های سید حسن نصرالله از حرکت رو به جلوی ایران خبر می دهد و اشاره می کند به این که خداوند قول پیرزی داده است و اکنون نشانه هایی از آن را می بینیم.

میدل‌ایست‌مانیتور: نزدیکی ایران و عربستان شکست اسرائیل است

در هفته های جاری اخباری از گفتگوهای مکرر ایران و عربستان به میانجیگری عراق منتشر می شود، با توجه به رویکرد مثبت ولیعهد سعودی و ایران به گفتگو، امیدهایی برای تنش زدایی بین دو کشور وجود دارد.

پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور در این باره نوشت: نزدیکی ایران و عربستان نقض جدی در جبهه ضدایرانی اسرائیل است.

ادامه می دهد: یک مرکز تحقیقاتی اسرائیل تاکید کرده روابط ایران و عربستان به معنای نقض در جبهه ضدایرانی است که اسرائیل به دنبال تشکیل آن است.

همچنین افزوده است: جلسات گزارش شده در هفته اخیر بین ایران و عربستان یک تحول بزرگ در روابط دو کشور و بارزترین اتفاق بعد از قطع ارتباط در سال 2016 است.

مذاکرات ایران و عربستان

در پایان این پایگاه خبری به نقل از اندیشکده اسرائیلی نتیجه گرفته است که اگرچه دو کشور به یکدیگر نزدیک می شوند و اما دشمنی های ریشه دار ریاض و تهران اجازه تنش زدایی را به صورت کامل نمی دهد.

اسپوتنیک: نماینده یهودیان ایران خواهان مقابله با اسرائیل شد

نماینده یهودیان در مجلس شورای اسلامی ایران به مناسبت روز قدس صحبت هایی کرده است که مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: نماینده انحصاری یهودیان ایران از پیروان ادیان توحیدی در سراسر جهان خواست تا با اسرائیل مقابله کنند.

در ادامه آمده است: علی رغم روابط خصمانه میان تهران و تل‌آویو که از سال 1357 وجود دارد، ایران همچنان بزرگترین جامعه یهودیان خاورمیانه در خارج از اسرائیل را دارد.

همچنین افزوده است: این اقلیت در مجلس قانون گذاری ایران دارای کرسی هستند و علی‌رغم محدودیت های استفاده از الکل در ایران اقلیت های مذهبی در این باره نیز از آزادی هایی برخوردار هستند.

یهودیان ایران

در پایان این خبرگزاری اشاره می کند به این بخش از صحبت های وی که از همه پیروان ادیان توحیدی خواسته است با پیروی از پدرمعنوی خود آیت الله خامنه ای، از مستضعفان جهان حمایت و از استکبار جهانی که نماینده آن رژیم صهیونیستی اعلام نفرت کنند.

اوراسیاریویو: معلمی در ایران ناچیز انگاشته می شود

به بهانه روز معلم بسیاری از رسانه ها به این شغل و مشکلات مربوط به معلمان پرداخته اند.

از جمله این رسانه ها می توان به اندیشکده اوراسیاریویو اشاره کرد که در این باره نوشت: معلمی در ایران ناچیز انگاشته می شود.

ادامه می دهد: در حالی که معلمان در سراسر دنیا احترام خاصی در بین مردم و حتی دولت ها دارند و مسئولیت معلمین را حتی بیشتر از والدین می دانند اما در ایران توجه کافی به این قشر نمی شود.

همچنین افزوده است: معلمان از حقوق کافی برخوردار نیستند و معمولاً مستاجر هستند، همچنین به استخدام معلمان موقت نیز اشاره شده است.

معلم

در پایان این اندیشکده مدعی شده است که سیستم آموزشی ایران با کمبود 197000 معلم تمام وقت مواجه است و با استخدام 58000 نفر به عنوان معلم موقت که 6% آن ها بیمه هستند و 94% از بیمه محروم هستند سعی در مرتفع کردن نیاز نیروی انسانی خود دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید