«انگاشته» در گیشه پساکرونایی جهان شگفتی آفرید

    کد خبر :744185

به گزارش مجله فوربس، انگاشته فیلم جاسوسی و علمی-تخیلی کریستوفر نولان کارگردان سرشناس هالیوودی اولین هفته اکران در آمریکا را با ۲۰ میلیون فروش آغاز کرد و بنابراین مجموع فروش آن در گیشه جهانی به ۱۴۶ میلیون دلار رسید.

معمولا اسم کریستوفر نولان در نقش کارگردان کافیست تا هر فیلمی را به یک فیلم پرفروش تبدیل کند اما شرایط خاصی که کرونا این روزها در جهان به وجود آورده، چالش بزرگی برای سینمای نولان است. این کارگردان نام‌آشنا که با فیلم‌های فکری گیشه‌پسند چون سه‌گانه شوالیه تاریکی، تلقین، بین ستاره‌ای و دانکرک شناخته می‌شود، تجربه سینمایی را به پخش برخط اینترنتی ترجیح می‌دهد، بنابراین دستکم فعلا انگاشته به شکل مولان دیزنی به صورت اینترنتی توزیع نخواهد شد.

فیلم انگاشته اثری در ژانر جاسوسی با بازی جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا و آرون تایلر-جانسون است که داستان تلاش دو جاسوس حرفه‌ای برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم را با استفاده از فناوری وارونگی زمان روایت می‌کند.

اکران این فیلم بارها به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد تا این که سرانجام پنجم شهریور ماه در سینماهای ۴۱ کشور جهان از جمله بیشتر کشورها اروپایی، کره جنوبی و کانادا و سیزدهم شهریور همزمان با تعطیلات روز کارگر و در آمریکا اکران شد.

این فیلم تاکنون بازخوردهای مثبتی دریافت کرده و در سایت راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) امتیاز ۷۴ درصد را به دست آورده است. اجماع منتقدان بر آن است که ساخته جدید نولان، یک پازل بصری خیره کننده برای سینمادوستان است که حل کنند؛ انگاشته آن نمایش فکری که مخاطبان از ساخته‌های کریستوفر نولان انتظار دارند را برآورده می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید