در مراسم افتتاح ۷۰۰ دستگاه آمبولانس جدید مطرح شد

انجام سالانه ۳میلیون ماموریت اورژانسی در کشور/ لزوم تجهیز ایمن ناوگان اورژانس

    کد خبر :388323

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بر لزوم تجهیز ایمن اورژانس کشور تاکید کرد.

دکتر علی صدرالسادات – معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از ۷۰۰ دستگاه آمبولانس جدید که به طور همزمان در تهران و بندرعباس صورت گرفت، گفت: در برنامه طرح تحول سلامت یکی از اقدامات مهم بازسازی و نوسازی اورژانس کشور در حوزه‌های زمینی، هوایی، دریایی و … بود و اقدامات خوبی برای توسعه ناوگان زمینی اتفاق افتاد و قراردادهایی را برای تکمیل ناوگان اورژانس کشور منعقد کردیم. بر همین اساس امروز شاهد افتتاح ۳۰۰ دستگاه آمبولانس هستیم که هم از نظر تجهیزات و هم از نظر بدنه قابلیت‌های خوبی دارند. همزمان قرارداد دیگری با مازبنز برای ۴۰۰ دستگاه آمبولانس مخصوص مناطق صعب‌العبور منعقد کردیم که تمام آنها وارد ایران شدند و امروز ۱۲۰ دستگاه‌شان به صورت نمادین ترخیص می‌شود و به ناوگان اورژانس کشور ملحق می‌شود.

صدرالسادات تاکید کرد: خوشحالم که از امروز ۷۰۰ دستگاه آمبولانس مجهز به ناوگان اورژانس کشور وارد می‌شود. در عین حال هر چقدر که بتوانیم از امکانات ایرانی استفاده می‌کنیم، اما اصل برایمان تجهیز ایمن اورژانس است. در عین حال مشکلاتی در تنظیم قراردادها داشتیم که امیدواریم در همکاری‌های آینده این مشکلات حل شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم دکتر پیرحسین کولیوند – سرپرست سازمان اورژانس کشور، گفت: اورژانس ۱۱۵، ۴۳ سال پیش شکل گرفت، اما امروز به لطف جمهوری اسلامی توسعه زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر ۴۸۰۰ آمبولانس داریم که ۲۴۰۰ دستگاهش با تصمیمات شجاعانه و غیرتمندانه وزیر بهداشت تامین شده و ظرف این مدت کوتاه به ناوگان اورژانس اضافه شده است. یعنی ناوگان اوژانس کشور طی این چند سال به میزان ۴۰ سال از نظر آمبولانس توسعه پیدا کرد.

کولیوند ادامه داد: تصمیم شجاعانه دیگر وزیر بهداشت راه‌اندازی اورژانس هوایی است که با دستور وزیر در حال حاضر ۳۹ بالگرد اورژانس در کشور داریم که تمام کشور را پوشش می‌دهند. در عین حال راه‌اندازی اورژانس موتوری هم اقدام بزرگ دیگری بود. باید توجه کرد که در گذشته متوسط رسیدن اورژانس به محل حادثه، بالای ۳۸ دقیقه بود اما اکنون به ۱۰ الی ۱۲ دقیقه کاهش پیدا کرده است. خوشبختانه به برکت طرح تحول سلامت روز به روز خدمات اورژانس گسترده‌تر و کیفی‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا، کولیوند همچنین گفت: طی این سال‌ها هر کجا از کشور که اتفاق ناگواری افتاده است، سازمان اورژانس خوش درخشیده که باید در اینجا از زحمات تمام همکارانم در اورژانس قدردانی کنم. خداوند می‌گوید اگر جان یک نفر را نجات دهید گویی که جان بشریت را نجات داده‌اید. امروز به کمک این عزیزان می‌توانیم به مردم کمک کنیم. باید توجه کرد که سالانه بالغ بر سه میلیون ماموریت از سوی اورژانس انجام می‌شود و در شش ماهه نخست امسال بالغ بر یک میلیون ماموریت در این حوزه انجام شده است.

کولیوند در پایان تاکید کرد: مطمئن باشید که همکاران ما در اورژانس با خدمت صادقانه و با کیفیت این اقدامات را ارج می‌گذارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید